تاریخ انتشار: شنبه 25 خرداد 1392
سیر قهقرایی سلول های بنیادی گامی رو به جلو

  سیر قهقرایی سلول های بنیادی گامی رو به جلو

دانشمندان مرکز سلول های بنیادی DanStem دانمارک در دانشگاه Copenhagen دریافتند که می توان سلول های بنیادی جنینی را به عقب هدایت کرد تا قادر به تولید سلول های جفت و دیگر سلول های جنینی باشد.این کشف جدید می تواند به رفع اختلالات مربوط به جفت که می تواند منجربه سقط جنین شود کمک کند.
امتیاز: Article Rating

یک تیم تحقیقاتی از مرکز سلول های بنیادی DanStem دانشگاه Copenhagen دانمارک نشان دادند که رشد و توسعه سلول های بنیادی به عقب امکانپذیراست. این دانشمندان با نگهداری سلول های بنیادی جنینی تحت شرایط خاص دریافتند که این سلول ها در طی یک سیر قهقرایی به عقب برگشته و شبیه به سلول های جنینی ابتدایی می شوند که می تواند به هر نوع از سلول های جفت و کیسه زرده تبدیل شوند. این مطالعه نشان داد که این سلول ها علاوه بر سلول های بالغ توانایی تبدیل شدن به سلول های جفت را هم دارند و در واقع می توان پیش ساز های جفت ، کیسه زرده و همچنین جنین را تنها از یک سلول بدست آورد.
به گفته این دانشمندان پروتئینی به نام LIF در این خاصیت سلول های بنیادی نقش مهمی را ایفا می کند.این پروتئین به سلول های بنیادی  کمک می کند تا در یک سیر قهقرایی در مراحل اولیه نمو وتوسعه خود باقی بمانند .
پایان مطلب
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه