تاریخ انتشار: شنبه 12 آبان 1397
ارتباط بین سلول های ایمنی و سلول های بنیادی روده به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می کند

  ارتباط بین سلول های ایمنی و سلول های بنیادی روده به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می کند

از منظر مولکولی، سیستم گوارشی انسان یک مکان شلوغ و پر سر و صداست به نحوی که همه اجزای این سیستم با باکتری های گوارشی برهمکنش می کنند تا سلامت جمعیت سلولی این بخش حیاتی را حفظ کنند. جمعیت سلولی کلیدی این بخش، سلول های بنیادی روده ای هستند که انواع سلول های روده را تولید می کنند تا سلامت عملکردی این بخش حفظ شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حالی که محققین می دانند سلول های اپی تلیالی مفروش کننده روده و سلول های استرومایی همراه با یکدیگر بافت پیوندی روده را تشکیل می دهند و این سلول ها با سلول های بنیادی روده ای برهمکنش می کنند، مشخص نیست که آیا سیستم ایمنی نیز در این روابط نقشی دارد یا خیر.

در مطالعه ای جدید محققین شکل جدیدی از مکالمه بین سلول های بنیادی روده ای و سلول های T‌ کمکی را شناسایی کرده اند که روده زندگی می کنند. این سلول های بنیادی روده ای، MHC II را تولید می کنند که یک کمپلکس پروتئینی سطحی است که اجازه می دهد سلول های ایمنی و سایر سلول ها با یکدیگر واکنش دهند و سلول های T کمکی را فعال کنند. در نهایت، آن ها دریافته اند که سلول های بنیادی روده ای به سیتوکین های تولید شده بوسیله سلول های T کمکی مجاور پاسخ می دهند. پاسخ سلول های بنیادی روده ای به نوع سیتوکینی بستگی دارد که آن ها دریافت می کنند. سیتوکین های مرتبط با التهاب، سلول های بنیادی روده ای را مجبور به تمایز یافتن می کنند و آن ها را به سلول های مفروش کننده روده تبدیل می کند که به بافت روده کمک می کنند که به آسیب یا عفونت پاسخ دهد. برعکس، سلول های بنیادی روده ای که با سیتوکین های تنظیمی برهمکنش می کنند به خودنوزایی می پردازند و این امر موجب می شود که منبع سلول های بنیادی روده ای حفظ شود. به منظور شناسایی این ارتباطات سلولی، محققین از ترکیب توالی یابی RNA، کشت ارگانوئیدها و مدل های آلودگی باکتریایی و انگلی استفاده کردند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه