تاریخ انتشار: شنبه 10 آذر 1397
هموار شدن راه برای تولید گوشت های آزمایشگاهی

  هموار شدن راه برای تولید گوشت های آزمایشگاهی

مقامات آمریکایی جمعه گذشته با تولید آن چه محصولات غذایی کشت شده از سلول های جانوری است موافقت کرده اند تا راه برای تولید آن چه گوشت آزمایشگاهی نامیده می شود در ظروف آزمایشگاهی هموار شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دپارتمان کشاورزی و هم چنین سازمان غذا و داروی آمریکا با هم به توافق رسیده اند تا تجربیات شان در زمینه تولید محصولات غذایی تولید شده از سلول های جانوری را به اشتراک بگذارند. در حالی که جزئیات تکنیکی این محصولات هنوز ثابت نشده است اما FDA به دنبال یافتن منبع سلولی مناسب از سلول های بنیادی و تمایز آن ها به سلول های تخصص یافته است. در واقع، تاکنون چندین استارت آپ در زمینه تولید گوشت های آزمایشگاهی فعالیت کرده اند اما تقریبا در همه آن ها هزینه تولید محصول بسیار بالا است و هنوز هیچ کدام به یک محصول قابل فروش دست نیافته اند.

شرکت مواد غذایی "جاست"(Just) که در کالیفرنیا قرار دارد، پیشتر اعلام کرده بود که در نظر دارد تا پایان سال جاری، گوشت آزمایشگاهی را به بازار عرضه کند و در جستجوی یافتن سازمان‌هایی برای همکاری است.

شرکت‌های دیگری مانند "ممفیس میتز"(Memphis Meats) و "موسا میت"(Mosa Meat) در هلند نیز پیشتر برای کاهش هزینه‌های تولید این محصول تلاش کردند.هدف از تولید گوشت مصنوعی، توقف کشتار حیوانات و تولید گازهای گلخانه‌ای و در نهایت، تولید پروتئین کافی برای جمعیت در حال رشد جهان است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه