تاریخ انتشار: دوشنبه 26 آذر 1397
آیا سلول های بنیادی می توانند به قلب بیمار کمک کنند که خودش بهبود بیابد؟

  آیا سلول های بنیادی می توانند به قلب بیمار کمک کنند که خودش بهبود بیابد؟

تیمی از محققین روتگر به سرپرستی لئونارد لی و شاوهوا لی گام مهمی را به سمت هدف نهایی که کمک به قلب های بیمار برای ترمیم خودشان است برداشته اند و مدل جدیدی را ارائه کرده اند که می تواند نیاز به جراحی های بای پس، پیوند قلب و یا دستگاه های مصنوعی پمپ کننده را کاهش می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این روش جدید شامل برداشتن سلول های بافت پیوندی از قلب انسانی، مهندسی معکوس آن ها به سلول های بنیادی قلبی و مجددا مهندسی آن ها به سلول های عضلات قلبی است. در این روش جدید محققین فیبروبلاست های بافت پیوندی قلب را گرفته و آن ها را به سلول های بنیادی بازبرنامه ریزی کردند. در ادامه بیش بیان(overexpress) پروتئین CREG در این سلول های بنیادی موجب شد که این سلول های بنیادی به سلول های قلبی تمایز یابند.

نارسایی های قلبی تبدیل به یک بیماری شایع و معمول در دنیا شده اند و متاسفانه در حال حاضر تنها گزینه های درمانی شامل جراحی، پیوند قلب و اتصال دستگاه های پمپ کننده خون به بیمار است که هیچ کدام از آن ها گزینه درمانی قطعی و مناسبی برای فرد نیستند و معمولا روی کیفیت زندگی فرد تاثیر زیادی می گذارند. هر چند رسیدن به این هدف بسیار مشکل است اما تولید سلول های قلبی از خود بیمار با استفاده از بیش بیان CREG می تواند منابع سلولی لازم برای تزریق یا پیوند به قلب بیمار و بهبود شرایط فرد را میسر سازد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه