تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 خرداد 1392
سلول های بنیادی راهی برای رهایی از تزریق روزانه انسولین

  سلول های بنیادی راهی برای رهایی از تزریق روزانه انسولین

محققان دانشگاه Imperial لندن موفق به تولید سلول های ترشح کننده انسولین از سلول های بنیادی خون شدند.دستیابی به این موفقیت می تواند بیماران دیابتی را از مصرف دوز روزانه تزریق انسولین آزاد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medindia ؛به گفته این دانشمندان با استفاده از این تکنیک جدید و استفاده از سلول های بنیادی خون، بیمارن دیابتی دیگر نیازی به تزریق روزانه انسولین نخواهند داشت.این محققان بر این باورند که تکنیک جدید نوعی تزریق سالانه انسولین خواهد بود که می تواند برای درمان بیماران دیابتی مورد استفاده قرار گیرد.

در این روش که به صورت آزمایشگاهی انجام شد 35 درصد از سلول های بنیادی مهندسی شده، تولید انسولین را به خوبی انجام دادند.در حال حاضر دانشمندان در حال برنامه ریزی این سلول ها برای تولید  یک کلونی با تولید 100 درصدی انسولین هستند تا بتوانند آن را به بدن بیمار تزریق کنند. احتمالا سلول های تزریق شده بتوانند به مدت یک سال انسولین مورد نیاز بیمار را تامین کنند.

به گفته دکتر Paul Mintz, پژوهشگر سلول های بنیادی مرکز Imperial College  یکی از زیبایی های این روش استفاده و دستکاری سلول های بنیادی خود بیمار می باشد که می تواند از عوارض ناشی از رد پیوند سلول های بنیادی  جلوگیری کند .در حال حاضر این روش درمانی مراحل آزمایشگاهی را می گذراند و پس از موفقیت های لازم در سطح انسانی به اجرا در خواهد آمد .

 

پایان مطلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه