تاریخ انتشار: چهارشنبه 29 خرداد 1392
درمان آلزایمر با مسدود کردن گیرنده های  ویژه B1R

  درمان آلزایمر با مسدود کردن گیرنده های ویژه B1R

مطا لعه انجام شده توسط دانشمندان موسسه اعصاب Montreal در دانشگاه McGill نشان داد که مسدود کردن گیرنده های خاص در مغز موش های مبتلا به آلزایمر پیشرفته(AD) می تواند منجر به بازگشت حافظه از دست رفته و بهبود عملکرد عروق مغزی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛محققان دانشگاه McGill گیرنده هایی را شناسایی کردند که با بلوکه کردن این گیرنده ها می توان علائم بیماری آلزایمر  را کاهش داد.یکی از موارد مهم و هیجان انگیز مطالعه انجام شده این است که حتی حیوانات آزمایشگاهی مبتلا به آسیب های مغزی پیشرفته ناشی از آلزایمر توسط این مولکول قابل درمان هستند.

به گفته این محققان تعداد زیادی از گیرنده های bradykinin B1 receptor که در واکنش های التهابی حضور دارند در مغز موش های آزمایشگاهی مبتلا به آلزایمر (AD) یافت می شود. بلوکه کردن این گیرنده ها توسط مولکول های خاص می تواند عملکرد شناختی و عروقی مغز را در این موش ها افزایش دهد.

بیماری آلزایمر سلول های عصبی و عملکرد عروقی  مغز را با تهدیدی جدی مواجه می کند. استفاده از روش یاد شده علاوه بر بهبود وضعیت حافظه و یادگیری ، جریان خون و عملکرد عروق مغزی را بهبود می بخشد. جریان خون نرمال و مناسب برای مغز، می تواند مواد مغذی و اکسیژن لازم را برای سلول های عصبی را فراهم کند و به نحوی در بهبود نشانه های آلزایمر موثر باشد.

همچنین در بیماری آلزایمر پروتئینی به نام آمیلوئید بتا باعث اختلال در عمکرد مغز و انتقال سیگنال های عصبی می شود. در حالت عادی این پروتئین ها شکسته شده و از بین سلول ها حذف می شوند.طبق بررسی های انجام شده در این مطالعه افزایش تعداد گیرنده های B1R با پلاک های آمیلوئیدی در ارتباط می باشد به طوری که بلوکه کردن این گیرنده ها کاهش 50 درصدی آمیلوئید بتا را در موش های آزمایشگاهی مبتلا به آلزایمر به همراه داشت. به گفته این محققان گام بعدی در این راستا استفاده از بلوک کننده های گیرنده B1R برای درمان آلزایمر پیشرفته در انسان می باشد.

 

پایان مطلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه