تاریخ انتشار: شنبه 01 تیر 1392
درمان مشكلات شبكيه چشم با استفاده از آنزيم پلاسمين خون
فوق تخصص بيماري هاي شبكيه چشم خبرداد:

  درمان مشكلات شبكيه چشم با استفاده از آنزيم پلاسمين خون

فوق تخصص بيماري هاي شبكيه چشم گفت: تزريق آنزيم پلاسمين خون يكي از روش هاي جديدي است كه متخصصان چشم پزشكي كشورمان براي رفع مشكلات شبكيه چشم نوزادان نارس، افراد سالخورده و ديابتي ها به كار مي برند .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دكتر محمد رياضي اظهار داشت: در اين روش مي توان آنزيم پلاسمين را كه از خون بيمار گرفته شده، درحين و يا پيش از انجام عمل جراحي به چشم وي تزريق و بدين ترتيب جداشدن زجاجيه از شبكيه را تسهيل كرد. 
اين استاد چشم پزشكي دانشگاه علوم پزشكي تهران افزود: در روش هاي قبلي جداشدن زجاجيه از شبكيه در حين عمل جراحي در بسياري از بيماران به ويژه كودكان به سختي انجام مي شد اما در اين روش با استفاده از آنزيم پلاسمين مي توان اين جداشدن را تسهيل كرد و عمل جراحي را به راحتي انجام داد. 
رياضي گفت: در بيماري هايي مانند بيماري رتينوپاتي نوزادان نارس چسبندگي زياد زجاجيه به شبكيه باعث كشيدگي شبكيه مي شود و مشكلاتي در ديد بيمار ايجاد مي كند. 
وي خاطرنشان كرد : درحالت هايي لازم است كه زجاجيه به صورت طبيعي از شبكيه جدا شود و اجازه دهد فرد اجسام را در فواصل مختلف به خوبي ببيند؛ اما گاهي به دليل ايجاد چسبندگي زياد اين عمل به خوبي انجام نمي شود و بدين ترتيب در ديد فرد مشكل ايجاد مي شود بنابراين بايد با انجام عمل جراحي ، رفع چسبندگي كرد. 
فوق تخصص بيماري هاي شبكيه چشم گفت: اين روش درماني علاوه بر كودكان نارس براي درمان مشكلات شبكيه ناشي از بيماري ديابت و همچنين بيماري هاي ناشي از كهولت سن در سطح دنيا استفاده مي شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 15 تیر,1393

لیلا عرب

فرح عزیز <br />با سلام <br />برای مشاوره درمانی می توانید به کلینیک شبکیه بیمارستان لبافی نژاد رئزهای 2شنبه و 4شنبه ساعت 3 تا 6 مراجعه کنید.

شنبه, 14 تیر,1393

فرح

سلام من 24 سالمه در 4سالگی ضربه شدیدی به چشم چپ من وارد شد و کلا قرنیه من پاره شد که با عمل های متعدد بخیه شد.حالا به مرور زمان چشمم دچار انحراف شده و طبق نظر پزشک دچار چسبندگی شبکیه شده ام هیچ دیدی ندارم وفقط نور را تشخیص میدهم خواهش میکنم راهنمایی کنید چون از همه جا جز خدا نا امیدم <br /> <br />

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه