تاریخ انتشار: یکشنبه 02 تیر 1392
اثر آنتی اکسیدن ها بر بیماری پارکینسون

  اثر آنتی اکسیدن ها بر بیماری پارکینسون

به گفته دانشمندان آنتی اکسیدان Diapocynin می تواند علائم بیماری پارکینسون را با جلوگیری از نقص هماهنگی حرکتی کاهش دهد و تشخیص زود هنگام این بیماری را میسر سازد.
امتیاز: Article Rating

دکتر Brian Dranka و دانشمندان دانشکده پزشکی دانشگاه Wisconsin  دریافتند که مولکول مصنوعی Diapocynin  که به طورطبیعی از یک ترکیب خاص به نام apocynin ایجاد می شود می تواند از نقص هماهنگی حرکتی در موش های مبتلا به علائم بیماری پارکینسون جلوگیری کرده و از عملکرد عصبی و رفتاری آنها محافظت به عمل آورد.

دانشمندان در این مطالعه، ازموش های ترانسژنیک نوع LRRK2R1441G استفاده کرده اند.این موش های ترانس ژن ده ماهه  دارای علائم بیماری پارکینسون و فاقد حرکات هماهنگ عصبی بودند.محققان این موش ها را به مدت 12 هفته با ماده diapocynin تحت درمان قرار دادند.این درمان به طور قابل توجه و فراتر از حد انتظار موجب هماهنگی حرکتی در موش ها شد.

با وجود اینکه یافته های اولیه در این تحقیق بسیار امید بخش بوده است اما هنوز مکانیسم عمل این مولکول در محافظت نورونی مشخص نشده است و مطالعات بیشتر بر روی این مدل از موش های ترانس ژن لازم است تا چگونگی عمل مولکول diapocynin مشخص شود.

محققان بر این باورند که مطالعه بیشتر این مدل خاص از موش های آزمایشگاهی می تواند در شناسایی نشانگر های زیستی جدید به آنها کمک کند و تشخیص اولیه بیماری پارکینسون را امکان پذیر سازد و نهایتاً کیفیت زندگی در بیماران مبتلا به پارکینسون را بهبود بخشد.

پایان مطلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه