تاریخ انتشار: یکشنبه 05 اسفند 1397
گرافت های آزمایشگاهی جریان خون را در قلب های انفارکته شده رتی افزایش می دهد

  گرافت های آزمایشگاهی جریان خون را در قلب های انفارکته شده رتی افزایش می دهد

پیشرفت در تحقیقات سلول های بنیادی امیدها را برای درمان بیمارانی که بعد از حملات قلبی دچار آسیب های عضلانی قلبی می شوند، افزایش داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین گزارش کرده اند که توانسته اند عروق خونی دارای عملکرد را در شرایط آزمایشگاهی برای مدل رتی حملات قلبی تولید کنند. این اولین مطالعه ای است که ساخت عروق خونی سازمان یافته با پرفیوژن خارج از بدن منجر به بهبود یکپارچه شدن عروق تولید با عروق خونی میزبان و جریان خون بهتر بافتی می شود. در این مطالعه محققین دانشگاه واشنگتن با رشد بافت قلبی مشتق از سلول های بنیادی در ظروف آزمایشگاهی که دارای سازه های عروق خونی بودند توانستند یکپارچه شدن این بافت های قلبی با عروق خونی از پیش موجود میزبان را بهبود ببخشند.

مختل شدن جریان خون طی حمله قلبی منجر به از دست رفتن قابل توجه عضلات قلبی و عملکرد قلبی می شود. عضلات قلبی رشد یافته از سلول های بنیادی نه تنها زنده ماندند بلکه با بافت قلبی میزبان نیز یکپارچه شدند و توانستند جریان خون را به اندازه کافی احیا کنند. این جریان خون احیا شده می تواند مواد غذایی و اکسیژن مورد نیاز برای بافت ایسکمی شده را فراهم آورد و عملکرد قلبی را احیا کند. استفاده از تکنیک میکرو آنژیوگرافی اپتیکال نشان داد  که جریان خون درون گرافت های تولید شده با استفاده از سلول های بنیادی در یک محیط دینامیک و پرفیوژن می تواند تا بیش از 20 برابر بیشتر از گرافت هایی باشد که پیش از این تولید شده اند. همان طور که گفته شد این خونرسانی بهتر شرایط تغذیه ای و اکسیژن رسانی را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه