تاریخ انتشار: یکشنبه 02 تیر 1392
مشکلات دارویی و عدم حمایت بیمه زوج‌های نابارور را رنج می‌دهد
مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان ناباروری اردبیل:

  مشکلات دارویی و عدم حمایت بیمه زوج‌های نابارور را رنج می‌دهد

مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک پزشکی مرکز درمان ناباروری قفقاز اردبیل گفت: قیمت بالای دارو و نایاب شدن آنها به همراه حمایت نکردن بیمه از زوج‌های نابارور مشکلات عدیده‌ای را برای مراجعان به مرکز درمان ناباروری به وجود آورده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از فارس، سعید حسینی اصل عصر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: یکی از مباحث عمده در نازایی زوجین بحث ژنتیک و درمان‌های تخصصی بر محوریت همین موضوع است که تلاش می‌شود مرکز تشخیص بیماری ژنتیکی قبل از حاملگی و همچنین علل نازایی و سقط مکرر راه‌اندازی شود تا جلوی چنین آسیب‌هایی گرفته شود.
 
وی تصریح کرد: در حوزه خدمات‌رسانی در حد مطلوب ما هم اکنون با دو معضل جدی روبه‌رو هستیم که بحث ناباروری زوج‌های نازا و سقط‌های مکرر و مشکلات ناشی از آن است که گاه به دلیل کم تحرکی اسپرم و به هم ریختگی عناصر ژنتیکی است که در استان اردبیل سعی کردیم با برپایی آزمایشگاه‌های مجهز زمینه تشخیصی و درمانی مطلوب را فراهم کنیم.
 
حسینی اصل خاطر نشان کرد: در تمام دنیا امروزه با استفاده از شیوه پی.اچ.تی تشخیص قبل از تولد و حاملگی انجام می‌شود تا سقط‌های هفته‌های اول بارداری به دلیل مشکلات نوزادان و معلولیت آنها به حداقل برسد که بستر و زمینه آن در استان اردبیل نیز فراهم شده و ما با بهره‌گیری از نیروهای خوب و کارآزموده در این زمینه سعی داریم برخی نارسایی‌ها را نیز برطرف کنیم.
 
این مسئول موضوع نوسانات قیمت ارز و تحریم‌ها را در تأمین نشدن داروهای مورد نیاز برای بیماران یادآور شد و اضافه کرد: بسیاری از بیماران ما امروز با مشکل تأمین و تهیه دارو و عدم حمایت بیمه‌ها در این زمینه روبه‌رو هستند که امیدواریم با پوشش بیمه‌ای مناسب هم در تأمین دارو و هم جراحی‌های محدود و سرپایی بتوانیم هزینه‌ها را به حداقل برسانیم.
 
وی در ادامه بیان کرد: اگر این پوشش بیمه‌ای که برخی از بیمه‌ها نیز در این زمینه به مانند بیمه سلامت ایرانیان و نیروهای مسلح شایسته همکاری داشتند به معنای واقعی اتفاق بیفتد بخش عظیمی از نارسایی‌ها و گرفتاری‌ها برطرف می‌شود که همین کمبودها و عدم پوشش بیمه‌ای داروها سبب شده تا بازار سیاهی شکل بگیرد و در تهیه دارو و آمپول مورد نیاز، زوج‌های مراجعه‌کننده متحمل هزینه‌های هنگفت شوند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسئول فنی آزمایشگاه ژنتیک مرکز درمان ناباروری اردبیل در ادامه سخنان خود یادآور شد: آزمایش‌های مختلفی در مرکز درمان ناباروری قفقاز بعد از حاملگی اتفاق افتاده و مجوز به سقط جنین دارای نقص صادر شده است.
 
حسینی اصل با بیان اینکه سقط جنین بعد از انعقاد نطفه و حاملگی دارای عواقب عاطفی و جسمانی برای مادر و خانواده جنین است، گفت: راه‌اندازی تشخیص بیماری ژنتیکی را در پیشگیری از حاملگی دارای نقص مؤثر می‌دانیم.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه