تاریخ انتشار: شنبه 17 فروردین 1398
یافتن رویکرد درمانی جدید برای استئوآرتریت

  یافتن رویکرد درمانی جدید برای استئوآرتریت

محققین دانشگاه A&M تگزاس راه جدید را برای انتقال یک درمان و بازسازی غضروف ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، گاهاروار و همکارانش در دانشگاه A&M تگزاس یک پلت فرم مبتنی بر نانوذرات رس (nanoclay) را برای حفظ و انتقال دراز مدت درمان های پروتئینی برای استئوآرتریت ارائه کرده اند. استئوآرتریت یک بیماری مخرب است که میلیون ها نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و منجر به تخریب غضروف مفاصل و آسیب به استخوان زیر آن می شود. با افزایش سن بر میزان بروز استئوآرتریت نیز افزوده می شود. یکی از بزرگ ترین چالش ها برای درمان استئوآرتریت، ترمیم بافت آسیب دیده است زیرا بافت غضروفی به سختی بازسازی می کند.

یک روش برای ترمیم و بازسازی بافت غضروفی آسیب دیده انتقال فاکتورهای رشد درمانی است. فاکتورهای رشد کلاس خاصی از پروتئین ها هستند که می توانند به ترمیم و بازسازی بافت ها کمک کنند. با این حال، این فاکتورهای رشد نیمه عمر کوتاهی دارند و خیلی سریع تخریب می شوند و برای رسیدن به پتانسیل درمانی نیازمند به دوز بالایی دارند. همین امر موجب می شود که رشد کنترل نشده بافت ها یا التهاب نیز ایجاد شود. گاهاروار و همکارانش در A&M تگزاس نانوذره های معدنی دو بعدی را برای انتقال فاکتورهای رشد به صورت دراز مدت ایجاد کرده اند تا بتوانند بر چالش های ذکر شده غلبه کنند. این نانوذره ها نسبت سطح به حجم بالایی را ایجاد می کنند و دارای بار دو گانه ای هستند که اجازه چسبندگی الکتروستاتیک آسان فاکتورهای رشد را می دهند و در نتیجه تمایز سلول های بنیادی به سمت رده های غضروفی را تقویت می کنند و می توانند به درمان استئوآرتریت کمک کنند.

به عقیده محققین استفاده از نانوذرات رسی ذکر شده، امکان انتقال درمانی نانوذرات و تمایز با ثبات و قوی سلول های بنیادی به غضروف وجود دارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه