تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 تیر 1392
ايران رتبه اول رشدتوليد علم ورتبه پانزدهم توليد مقالات علمي جهان را كسب كرد
معاون پژوهش وزارت علوم :

  ايران رتبه اول رشدتوليد علم ورتبه پانزدهم توليد مقالات علمي جهان را كسب كرد

معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري گفت: بررسي هاي آماري پايگاه تامسون رويترز نشان مي دهد كه ايران رتبه اول رشد توليد علم جهان و رتبه پانزدهم توليد مقالات علمي را در دنيا به خود اختصاص داده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محمد مهدي نژاد نوري در نشستي با حضورروساي پارك هاي علم و فناوري ايران و چين گفت: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي شاهد روند رو به رشد پيشرفت علم در كشور بوده ايم به طوري كه بر اساس برآورد پايگاه تامسون رويترز ايران امسال با توليد ۵/۱۱ درصد از توليدات علمي جهان ، رتبه اول رشد توليد علم جهان را كسب كرده است و پس از كشورمان ، تركيه با ۵ درصد توليد علم جهان رتبه دوم را داراست. 
وي اظهار داشت: رتبه توليد علم ايران در ابتداي سال ۱۳۸۴ حدود ۵۰ بود ولي امسال با توجه به پيشرفت هاي علمي بسيار از نظر توليد مقالات علمي ، رشد فناوري ها و اختراعات رتبه علمي كشورمان در سطح جهان و منطقه افزايش يافته است . 
به گزارش ایرنا مهدي نژاد نوري ادامه داد: در حال حاضر ايران از نظر توليد مقالات علمي داراي رتبه پانزدهم جهان و رتبه اول منطقه است اين در حالي است كه بسياري از مقالات محققان ايراني به زبان فارسي منتشر مي شود و در سايت هاي خارجي به حساب نمي آيد كه با احتساب اين مقالات مي توانيم بگويم ايران از لحاظ توليد مقالات علمي جزو ۱۰ كشور اول جهان است . 
مشاور وزير علوم تاكيد كرد: مقالات علمي محققان ايراني بايد با هدف توليد ثروت از علم نوشته شود و براين اساس تجاري كردن علم وظيفه شركت هاي دانش بنيان است. 
مهدي نژاد نوري گفت: امسال ۱۰ پارك علم و فناوري داراي رديف مستقل بودجه شدند كه تثبيت اين موضوع كار بسيار مهمي است. تعداد شركت هاي دانش بنيان ما تا پايان امسال به ۶ هزار و تا پايان برنامه پنجم به ۲۰ هزارشركت افزايش خواهد يافت. 
معاون پژوهش و فناوري وزارت علوم خاطرنشان كرد: بر اساس آمار در حال حاضر بيش از ۳ هزار و ۲۰۰واحد فناور در ۳۱ پارك علم و فناوري و ۱۳ مركز رشد مشغول به فعاليت هستند. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه