تاریخ انتشار: چهارشنبه 05 تیر 1392
هفتمین جشن نفس برگزار می شود

  هفتمین جشن نفس برگزار می شود

هفتمين جشنوراه بزرگ فرهنگي نفس با موضوع "اهدای عضو - اهدای زندگی" برگزار مي شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از مهر، هفتمين جشنوراه بزرگ فرهنگي نفس با موضوع "اهدای عضو - اهدای زندگی" در رشته هاي نقاشي، عکس، پوستر، مجمسمه سازی، کاريکاتور، شعر، جمله کوتاه، داستان كوتاه، فيلم نامه، نمايشنامه، انيميشن، تيزر، فيلم كوتاه و فيلم مستند برگزار مي گردد.
 
علاقه مندان مي توانند آثار خود را تا تاريخ 10 مرداد 1392 به نشاني تهران - خيابان شهيد باهنر (نياوران) - دارآباد - بيمارستان دکتر مسيح دانشوری - واحد پيوند اعضا - صندوق پستي 634-19575 ، کدپستی 1955841452 ارسال کنند.
 
ماجرای اهدای عضو، ماجرای عاشقی است؛ داستان قرب الهی است؛ سرگذشت خانواده های ایثارگری است که با گذشتن از اعضای کالبد عزیزانشان، ناامیدی مطلق هم نوعان نیازمند به عضوشان را به لحظاتی سرشار از امید و اعتقاد تبدیل می کنند و شادی وصف ناپذیر این درماندگان را به نظاره می نشینند... ؛ و الحق که چه دشوار است این تصمیم، چه مصمم است این اراده وصف ناپذیر و چه آزمون الهی غریبی را با سربلندی پشت سر می گذارند؛ گویی در آن لحظات عجیب، در اوج وصلند و می توان فریاد انالحق را از ذره ذره وجودشان شنید.
 
واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، با احداث اولین معاونت فرهنگ سازی اهدای عضو در کشور و انجام بیش از 50 مورد فعالیت عظیم فرهنگی ، موفق شده است با ارتقای فرهنگ اهدای عضو در جامعه ، آمار رضایت به اهدای عضو خانواده های بیماران مرگ مغزی را از 5 درصد در سال 1384 به حدود 95 درصد تا پایان اسفند 1392 برساند که نتیجه  آن به طور واضح افزایش 300 درصدی تعداد ارگانهای برداشت شده، ارسال ارگانها به اقصی نقاط کشور و پیوند تعداد بسیاری از بیماران نیازمند به عضو بوده است.
 
جهت اطلاعات بيشتر مي توانيد به سايت www.ehda.ir مراجعه فرمایيد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه