تاریخ انتشار: شنبه 31 فروردین 1398
خاموش کردن سرطان مغزی کشنده کودکان در لحظات اولیه

  خاموش کردن سرطان مغزی کشنده کودکان در لحظات اولیه

آنالیزهای ژنتیکی سلول به سلول بافت های مغزی در حال تکوین در نوزاد موش و مدل های آزمایشگاهی سرطان مغزی به محققین اجازه کشف عاملین مولکولی سرطان مغزی مقاوم به درمان(گلیوبلاستوما) را می دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، در مطالعه ای جدید که در Cell Stem Cell به چاپ رسیده است، محققین مرکز سرطان بیمارستان کودکان سین سیناتی نشان با استفاده از آنالیزهای تک سلولی جمعتی از سلول ها را شناسایی کرده اند که برای تشکیل گلیوبلاستوما حیاتی هستند و آن ها را سلول های پیش ساز اولیه سلول های اولیگودندروسیتی مغزی(پیش سازهای pri-OPC) نامیده اند.

داده های این مطالعه نشان می دهد که بازبرنامه ریزی پیش سازهای اولیگودندروسیتی اولیه به سلول های شبه بنیادی نقش مهمی را در شروع و پیشرفت گلیوما بازی می کند. هدف مولکولی اولیه محققین در این مطالعه پروتئینی به نام Zfp36l1 بوده است که برنامه زیستی را شروع می کند که منعکس کننده تکوین اولیه مغز در موش است اما به رشد سرطانی مغز نیز کمک می کند. محققین دریافته اند که تنظیم نامناسب Zfp36l1 منجر به رشد سریع سلول های پیش ساز رده عصبی و سرطانی شدن بافت می شود. این کشف مولکولی فرصتی را برای ایجاد رویکردهای درمانی جدید و متوقف کردن گلیوبلاستوما در مراحل اولیه تشکیل یا عود ارائه می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه