تاریخ انتشار: شنبه 21 اردیبهشت 1398
آیا میکروپلت(تجمع سلولی) سلول های بنیادی مزانشیمی در مقایسه با تک سلول ها بازسازی غضروفی بهتری انجام می دهند؟

  آیا میکروپلت(تجمع سلولی) سلول های بنیادی مزانشیمی در مقایسه با تک سلول ها بازسازی غضروفی بهتری انجام می دهند؟

ترمیم آسیب ها یا نواقص غضروفی می توانند بوسیله استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی(MSCs) بهبود یابند که این امر می تواند از طریق تلفیق این سلول ها به درون هیدروژل و تقویت اثرات آن ها صورت گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در گزارشی جدید، محققین توانسته اند القای غضروف زایی بوسیله هیدروژل های تهیه شده با استفاده از سلول های بنیادی مزانشیمی منفرد یا میکروپلت های 100 تا 500 سلولی را به طور مستقیم مقایسه کنند. این مطالعه در Tissue Engineering به چاپ رسیده است.

دکتر فان یانگ و همکارانش در دانشگاه استنفورد کارشان  را در قالب مطالعه ای تحت عنوان" Comparing Single Cell vs. Pellet Encapsulation of MSCs in 3-D Hydrogels for Cartilage Regeneration " ارائه کرده اند. آن ها در ابتدا اندازه بهینه میکروپلت های سلول های بنیادی مزانشیمی را شناسایی کردند که اجازه تلفیق یکدست این سلول ها به درون هیدروژل را می دهد و هم زمان زنده مانی سلول را نیز حفظ می کند. در قالب هیدروژل های مختلف، محققین از سوسپانسیون های سلولی یا میکروپلت ها برای ارزیابی غضروف زایی استفاده کردند. سنجش های بیوشیمیایی و رنگ آمیزی های  هیستولوژیک برای اعتبار بخشی و  ارزیابی کیفی تشکیل غضروف صورت گرفت و در نهایت سرنخ هایی را در مورد تلاش ها برای بازسازی غضروف در آینده ارائه دادند. دکتر یانگ و همکارانش نشان داده اند که کشت های پلت معمولی سلول های غضروفی ممکن است در قالب رویکرد مهندسی غضروف برای تشکیل غضروف مبتنی بر سلول های بنیادی مزانشیمی قابل کاربرد هستند. به عقیده آن ها این رویکرد نه تنها برای تشکیل غضروف  بلکه برای ایجاد مدل هایی برای تومورهای سرطانی نیز کاربرد داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه