تاریخ انتشار: شنبه 04 خرداد 1398
درمانی جدید برای سکته که آسیب مغزی را می کاهد و ریکاوری حرکتی را افزایش می دهد

  درمانی جدید برای سکته که آسیب مغزی را می کاهد و ریکاوری حرکتی را افزایش می دهد

آسیب های مغزی مانند سکته می توانند ناتوان کننده باشند و نیازمند درمان های حساس زمان بندی شده دارند. فاکتورهای انعقادی مانند ترومبین معمولا برای بیماران تجویز می شوند اما علایم دیگری مانند تورم و عدم تعادلی یونی در مایعات پیرامونی نیز وجود دارد که باید برای آن ها چاره ای اندیشید.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشی جدید نشان می دهد که مایعات مغزی می توانند با استفاده از آنتاگونیست های گیرنده آدرنرژیک(ترکیبی از داروها که فعالیت آدرنالین یا نورآدرنالین را در مغز مهار می کنند) به حالت طبیعی باز گردند. این درمان می تواند موجب ریکاوری حرکتی مغز شد و مرگ سلولی را کاهش دهد.

یکی از عواقب اصلی سکته، عدم تعادل فوری در غلظت های یونی مایعاتی است که مغز در آن ها قرار دارد. با افزایش سطح پتاسیم و تجمع مایعات، مغز دچار تورم می شود که خود موجبات آسیب بیشتر را فراهم می کند. در این مطالعه جدید در مرکز تحقیقات RIKEN محققین نشان داده اند که یک راه برای پایین آوردن پتاسیم و فعال کردن مجدد نورون ها، استفاده از آنتاگونیست های گیرنده آدرنرژیک(AdR) است که با اختلالات الکتریکی و شیمیایی مربوط به سکته مقابله می کنند. این داروهای آنتاگونیست تبادل مایعات در مغزهای طبیعی را افزایش می دهند. استفاده از کوکتیلی از AdRها موجب کاهش ناحیه آسیب دیده مغزی و کاهش سطح پتاسیم می شود. ریکاوری عملکرد حرکتی بدنبال سکته امری بسیار مهم است و استفاده از AdRها در مطالعات موشی حاکی از موفقیت آمیز بودن در این امر بوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه