تاریخ انتشار: دوشنبه 10 تیر 1392
به کارگیری سلول های بنیادی پرتوان در درمان پارکینسون

  به کارگیری سلول های بنیادی پرتوان در درمان پارکینسون

گروهی از محققان امریکایی سلول های بنیادی جنینی انسان را به حیوانات آزمایشگاهی دچار پارکینسون پیوند زده و در یافته اند که این سلول ها بعد از 6 هفته هنوز زنده اند و این مشاهده به این معنی است که سلول ها به خوبی در حیوانات مورد مطالعه ، پذیرفته شده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress ،بیماری پارکینسون یکی از اولین اختلالات سیستم عصبی است که برای جایگزینی نورون های از بین رفته  مورد مطالعه قرار گرفته است. از دهه 1970 پیشرفت های قابل توجهی در شناسایی بیان ژن ها ی مورد نیاز، فاکتورهای رشد و شرایط کشت جهت تمایز سلول ها به نورون های درگیر در این بیماری به دست آمده است.

طبق گفته پژوهشگران، در این مطالعه بقای طولانی مدت و عملکرد نورون های مذکور در میمون ها ی آزمایشگاهی که دچار پارکینسون  بودند، آزمایش شده است. نتایج این گروه نشان می دهد که نورون های ایجاد شده از سلول ها ی بنیادی پرتوان توانایی زنده ماندن  و پاسخ به پیام ها را در مغز میمون ها دارند.

در حالی که این مطالعه بقای قابل توجه سلول ها را نشان می دهد محققان می گویند مطالعات طولانی تری برای درک بهتر این که چه عواملی ممکن است بر روی عملکرد طولانی مدت این سلول ها اثر گذار باشد لازم است .یافتن پاسخ این سوال نیز ضروری است که آیا این سلول ها عوارض ناخواسته ای مانند تشکیل تومور را نشان خواهند داد.

این مطالعه در مجله الکترونیکی Cell Transplantationمنتشر شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه