تاریخ انتشار: شنبه 18 خرداد 1398
یافته ای در زمینه ایمنی که می تواند به استفاده از سلول های بنیادی کمک کند

  یافته ای در زمینه ایمنی که می تواند به استفاده از سلول های بنیادی کمک کند

کشف این امر که چگونه سلول های بنیادی در برابر ویروس ها محافظت می شوند می تواند به ایجاد درمان های موثر در پزشکی کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، یافته های مطالعه ای جدید در دانشگاه ادینبورگ می تواند به تقویت پاسخ ایمنی سلول های بنیادی برای استفاده در درمان بیماری ها یا بافت های آسیب دیده کمک کند.در این مطالعه محققین راه هایی را برای روشن کردن بخش کلیدی سیستم ایمنی که سلول های بنیادی را در برابر ویروس ها محافظت می کند و به پاسخ اینترفرونی مشهور است، شناسایی کرده است.

در این مطالعه محققین سلول های بنیادی مشتق از جنین موش را برای درک نحوه ایجاد مقاومت ویروسی در سلول های بنیادی(قبل از تمایز یافتگی) مورد مطالعه قرار دادند. آن ها پروتئینی موسوم به پروتئین پیام رسانی ضد ویروسی میتوکندریایی(MAVS) را شناسایی کردند که این پاسخ ایمنی را در سلول های بنیادی روشن می کند. به نظر می رسد که ریز مولکولی موسوم به miR-673 در تنظیم خاموش شدن و روشن شدن MAVS دخالت دارد. زمانی که در کشت های آزمایشگاهی،  miR-673 از سلول های بنیادی  برداشته شد، تولید پروتئین MAVS احیا شده و پاسخ ضد ویروسی را روشن کرد.

احتمالا مکانیسم مشابهی نیز در انسان وجود داشته باشد. در صورتی که این پاسخ ضد ویروسی در سلول های بنیادی جنینی وجود نداشته باشد، فرایند تکوین مختل می شود. محققین امیدوارند که یافته های آن ها موجب شود که استفاده از سلول های بنیادی در سلول درمانی به صورت موثرتری در آید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه