تاریخ انتشار: یکشنبه 19 خرداد 1398
شناسایی یک رویکرد بازسازی کننده برای تقویت ACL

  شناسایی یک رویکرد بازسازی کننده برای تقویت ACL

به گفته محققین دانشگاه مارشال، یک رویکرد خلاقانه که از آمنیون، عصاره مغز استخوان و نوار بخیه برای بازسازی رباط صلیبی قدامی(ACL) استفاده می کنند ممکن است منجر به بهبودی زودهنگام ورزشکاران کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، رباط صلیبی قدامی(ACL) یکی از چهار لیگامنت اصلی بدن است که موجب تثبیت زانو می شود. پارگی ACL یکی از شایع ترین انواع آسیب دیدگی های زانو است که اغلب طی ورزش های حرفه ای مانند راگبی و فوتبال اتفاق می افتد. بازسازی معمولی ACL نیازمند یک گرافت برای جایگزینی لیگامنت است. سوراخ های کوچکی درون استخوان بالا و زیر زانو ایجاد می شود تا بتواند گرافت درون جایگاه خود پیچ و مهره کند. دکمه های کوچکی نیز در امتداد لبه های استخوان استفاده می شوند تا ثبات گرافت را حفظ کنند.

در مطالعه ای جدید دکتر چاد لوندر و همکارانش در دانشگاه مارشال از مخلوطی از آمنیون، عصاره مغز استخوان و نوار بخیه برای پر کردن سوراخ های ایجاد شده استفاده کرده اتد تا بتوانند فرایند ریکاوری و تثبیت شدن زانو را تسریع کنند. آمنیون به دلیل پتانسیلش برای کاهش چسبندگی، احتمالا از گرافت ACL محافظت می کند و با عمل کردن به عنوان یک داربست رگزایی را افزایش می دهد. عصاره مغز استخوان شامل سلول های بنیادی مزانشیمی بیمار است که با Allosync ترکیب شد و دارای پتانسیل افزایش سرعت و کیفیت تلفیق شدن گرافت استخوانی، بویژه زمانی است که به عنوان آلوگرافت بافت نرم استفاده شود. به نظر می رسد که استفاده از نوار بخیه نیز موجب افزایش قدرت اولیه فرایند بازسازی می شود. استفاده از این ترکیب موجب کاهش درد می شود و بازتوانی ACL را تسریع و تقویت می کند. لوندر و همکارانش تاکنون از این ترکیب برای بیش از 30 بیماری که از مشکلات ACL رنج می برده اند استفاده کرده اند و نتایج قابل توجهی مانند کاهش زمان ریکاوری، کاهش درد و کاهش خطرات جانبی برای بیمار را بدست آورده اند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه