تاریخ انتشار: چهارشنبه 22 خرداد 1398
کشتن سلول های بنیادی سرطانی نامیرا

  کشتن سلول های بنیادی سرطانی نامیرا

افراد بی شماری در سراسر دنیا در حال مبارزه با سرطان هستند. درمان های مدرن می توانند در کوچک کردن تومورها موفق باشند اما در اغلب اوقات نمی توانند همه سلول ها را بکشند و همین موجب عود مجدد سرطان می شود. در اشکال تهاجمی سرطان، مشکل به قدری بزرگ است که نمی توان کاری برای بیماران انجام داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعات صورت گرفته روی سرطان، محققین مکانیسم های بی شماری را با توجه به ماشین مولکولی درون سلول های سرطانی شناسایی کرده اند که مختل کردن آن ها می تواند مانع از تقسیم سلول ها و حتی مرگ آن ها شود. اما اغلب درمان ها نمی توانند سلول های سرطانی را بکشند به این دلیل که آن ها از مکانیسم های جایگزینی استفاده می کنند و با تغییر رویه دادن از درمان فرار می کنند و همین امر موجب عود مجدد سرطان می شود.

آندراس تئوتوکیس و همکارانش در دانشگاه درسدن مکانیسم مولکولی جدیدی را کشف کرده اند که بازسازی بافت های مختلف بعد از آسیب را تنظیم می کند و محور پیام رسانی STAT3-Ser/Hes3 نام دارد و به نظر می رسد که نقش بسیار مهمی در فعال کردن سلول های بنیادی درون بافت ها دارد. به نظر می رسد که برخی سلول های سرطانی از این محور استفاده کرده و از درمان های فعلی فرار کرده و تومور را بازسازی می کنند. به عقیده محققین بستن این راه فرار (هدف قرار دادن این محور پیام رسانی) می تواند منجر به درمان بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان های بدخیم مغزی شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه