تاریخ انتشار: دوشنبه 10 تیر 1392
دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در کرج افتتاح شد

  دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف در کرج افتتاح شد

با حضور جمعی از مسئولان استانی، دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف پژوهشکده رویان در استان البرز افتتاح شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، امروز دوشنبه با حضور دکتر مرتضی ضرابی مدیرعامل بانک خون بند ناف رویان، مسئولین استانی و متخصصین زنان و زایمان ،دفتر نمایندگی بانک خون بند ناف استان البرز به بهره برداری رسید.
 
در این مراسم مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان از ذخیره‌سازی 42 هزار نمونه خون بند ناف در بانک های خصوصی و عمومی خون بند ناف کشور خبر داد.
 
 ضرابی پیش از ظهر امروز در مراسم افتتاح بانک خون بند ناف استان البرز گفت: 35 هزار واحد از خون‌های بند ناف توسط بانک‌ها ی خصوصی تحت نظارت موسسه رویان ذخیره سازی شده است .
 
وی اظهار کرد: از تعداد این واحدها، یک هزار و 300 مورد مربوط به شهروندان البرزی است.
 
ضرابی خاطرنشان کرد: سالانه تعداد زیادی از افراد در جهان دچار بیماری های بدخیم می‌شوند که استفاده از ذخیره‌های بانک خون بند ناف می‌تواند جان بسیاری از آنها را نجات دهد.
 
وی ادامه داد: سلول های بنیادی بند ناف بیشتر خون ساز هستند و جهت درمان بیماری هایی همچون سرطان خون ، کم خونی های ارثی و نقص سیستم ایمنی بدن استفاده می شوند.
 
ضرابی افزود: در حال حاضر در جهان 780 هزار نمونه خون بند ناف در 330 بانک خون ذخیره سازی شده که از این تعداد 400 هزار نمونه در بانک های عمومی خون بند ناف نگهداری می شوند.
 
وی تصریح کرد: تا کنون 25 هزار پیوند از طریق این سلول ها در جهان انجام شده که 35 مورد آن در کشور ما صورت گرفته است.
 
مدیر عامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان اضافه کرد: پیش بینی می شود تعداد ذخیره های خون بند ناف تا پایان سال به 45 هزار نمونه افزایش پیدا کند.
 
این مقام مسؤول اظهار کرد: خوشبختانه طی سال‌های اخیر درمان‌های مناسبی از طریق بهره‌گیری از سلول‌های بنیادی بند ناف به خصوص در زمینه اطفال صورت گرفته است.
 
وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیمارستان شریعتی تهران مسؤولیت پیوند این سلول های بنیادی را به بیماران نیازمند سراسر کشور بر عهده دارد .
 
به گزارش ایسنا ضرابی خاطر نشان کرد: سلول های بنیادی ثروت هنگفت جامعه انسانی به شمار می آید که اگر بشر به درستی و در مسیر اخلاقی از آن بهره بگیرد انقلابی را در علم پزشکی ایجاد خواهد کرد.
 
دکتر سیدعلی اکبر هاشمی راد رئیس جهاد دانشگاهی استان البرز در این بارهگفت: راه اندازی دفتر بانک خون بند ناف یکی از فعالیتهای حوزه پزشکی جهاد دانشگاهی استان البرز و  پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی  است.
 
 
وی با تأکید بر لزوم راه اندازی این مرکز در استان البرز افزود: با توجه به اینکه خون بند ناف خونی است که سرشار از سلولهای بنیادی خون ساز است و ظرفیت درمان انواع بیماری با منشأ خونی را دارد، با راه اندازی نمایندگی بانک خون بند ناف، سهولت دسترسی خانواده‌ها و امکان عضویت متقاضیان ذخیره‌سازی خون بند ناف در این بانک در استان البرز نیز فراهم خواهد شد.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه