تاریخ انتشار: یکشنبه 26 خرداد 1398
آهن ممکن است باروری را بهبود نبخشد

  آهن ممکن است باروری را بهبود نبخشد

مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه بوستون نشان داده است که ارتباط دائمی بین مصرف آهن و باردار شدن وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، آهن هم(heme) که معمولا از طریق مصرف گوشت تامین می شود هیچ اثری رو مدت زمانی که یک خانم آن را مصرف می کند تا باردار شود ندارد و این در حالی است که آهن غیر هم(non-heme) عمدتا در سبزیجات و مکمل های غذایی وجود دارد اثر متوسطی روی زنانی دارد که احتمال دارد به دلیل خونریزی های شدید و یا زایمان قبلی دچار نقص آهن باشند.

برای برنامه ریزی بارداری، معمولا متخصصین زنان را به مصرف مولتی ویتامین ها قبل از بارداری توصیه می کنند اما در این میان استفاده از اسید فولیک به دلیل محتوای آهن آن بیشتر توصیه می شود. اگر یک خانم دوره های خونریزی بی نهایت شدیدی داشته باشد، چک کردن آهن بوسیله متخصصین و مراقبین بهداشت و سلامت می تواند ایده خوبی باشد.

دکتر هچ و همکارانش داده های مربوط به دو مطالعه روی زنانی که تلاش برای باردار شدن داشتند را آنالیز کردند: یک مطالعه مربوط به 2969 زن آمریکای شمالی و دیگری مربوط به 1693 زن دانمارکی بود. در هر دو مطالعه، شرکن کنندگان هر هشت هفته یک بار پرسشنامه ای را به مدت یک سال(تا زمان باردار شدن) پر کردند. محققین با توجه به پاسخ های مربوط به این پرسشنامه میزان مصرف آهن هم و غیر هم را در این زنان ارزیابی کردند. نتایج بررسی نشان داد که هیچ ارتباطی بین مصرف آهن هم و تعداد چرخه های قاعدگی تا زمان باردار شدن وجود ندارد. با این حال، مصرف آهن غیر هم بیشتر که در مکمل های غذایی و غذا وجود دارد، اندکی شان باردار شدن زنانی که زایمان قبلی داشته اند را افزایش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه