تاریخ انتشار: پنجشنبه 13 تیر 1392
روش جدید درمان فشار خون بالا

  روش جدید درمان فشار خون بالا

به کارگیری تکنیک جدیدی که شامل حذف اعصاب ارتباط دهنده کلیه به مغز است فشار خون را به طور قابل توجهی کاهش می یابد و به کاهش خطر سکته مغزی ، قلبی و بیماری های کلیوی نیز در بیماران کمک می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، این روش که اثرات جانبی آن بسیارکم است نتایج امید وار کننده ا ی در موارد فشار خون بالا که درمان آن ها دشوار است، نشان داده شده است.

تکنینک فوق در مجله Hypertension تشریح شده و توسط محققان انگلیسی آزمایش آن در حیوانات آزمایشگاهی موفقیت آمیز بوده است و براساس این یافته ها، روش فوق در 19 بیمار به کار رفته است.در این روش یک لوله بسیار باریک به یکی از سرخرگ ها ی پای بیمار داخل شده و در سرخرگی که خون رسانی  به کلیه ها را به عهده دارد، قرار داده می شود. اعصاب کلیه که دراطراف سرخرگ وجود دارند با انرژی radio-frequency که از لوله ساطع می شود قطع می شوند.این گروه با دریافت حمایت های مالی سعی در بهبود روش  و گسترش آزمایشات خود دارند. روش مذکورکه  renal denervation نامیده شده برا ی درمان بیمارانی مناسب است که داروهای مرسوم، در کنترل فشارخون بالای آن ها موثر نیست.پژوهشگران می گویند این روش بسیار آسان و بدون اثرات جانبی است .یکی از مشکلات درمان فشار خون بالا این است که در بیماران مقاومت به دارو ایجاد می شود  و یا این که اثرات جانبی ناخواسته بوجود می آید.  روش ابداعی این محققان بر اساس  مطالعاتی است که طی آن ها مکانیزم های مسبب  تولید فشار خون بالا را کشف کرده اند. بنابراین روش مذکور در بیماران بسیار کارآمد  و موفقیت آمیز بوده و نیاز آن ها را به مصرف دارو کم تر خواهد کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه