تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 مرداد 1398
ارزیابی ایمنی و کارایی سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی

  ارزیابی ایمنی و کارایی سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی

سلول های مجهز به نانوذارت اکسید آهن سوپر پارا مغناطیس(SPIOs) می توانند بوسیله یک میدان مغناطیسی خارجی به جایگاهی خاص هدایت شوند که برای ترمیم بافت سودمند باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، محققین گام مهمی را به سمت ارزیابی کارایی و ایمنی سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی و به منظور استفاده در ترمیم نواقص غضروفی برداشته اند.

دکتر نسوکه کامئی و همکارانش در دانشگاه هیروشیما در مطالعه ای تحت عنوان" In Vitro Safety and Quality of Magnetically Labeled Human Mesenchymal Stem Cells Preparation for Cartilage Repair " که در مجله Tissue Engineering به چاپ رسانده اند، بی خطر بودن سلول های بنیادی مزانشیمی نشان دار شده به صورت مغناطیسی را بر مبنای کاریوتیپ، سنجش تشکیل کلونی و تکثیر کلی نشان داده اند و این در حالی است که نشان دار کردن آن ها بوسیله اکسید آهن سوپر پارا مغناطیسی(SPIOs) هیچ تفاوت قابل ملاحظه ای روی زنده مانی و کارایی سلول ها نداشت. تمایز غضروفی و واکنش دهی به نیروهای مغناطیسی در این مطالعه به منظور ارزیابی کیفیت سلول ها انجام گرفت و نتایج نشان داد که تیتر مناسبی از تراکم SPIOs می توان ظرفیت تمایزی را بهینه سازد و این در حالی است که جذب مغناطیسی را حفظ می کند. انتقال هدفمند و دقیق سلول های بنیادی مزانشیمی به جایگاه نقص استخوانی می تواند گام مهمی به سمت استفاده بالینی از سلول های بنیادی مزانشیمی در بازسازی بافت باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه