تاریخ انتشار: شنبه 09 شهریور 1398
Lab-on-a-chip می تواند به شناسایی درمان های جدید برای بیماری های کبدی کمک کند

  Lab-on-a-chip می تواند به شناسایی درمان های جدید برای بیماری های کبدی کمک کند

بیماری کبد چرب غیر الکلی(NAFLD) رونده فزاینده ای را در سراسر جهان دارد و در ایالات متحده 30 تا 40 درصد بزرگسالان را تحت تاثیر قرار داده است. در حال حاضر، هیچ داروی تایید شده ای برای درمان NAFLD وجود ندارد و همین امر موجب می شود که این امر به مشکلات کبدی مزمن منجر شود و فرد را نیازمند پیوند کبد کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین بیمارستان عمومی ماساچوست(MGH) یک فناوری آزمایشگاه روی تراشه(Lab-on-a-chip) را ارائه کرده اند که می تواند سطوح متفاوتی از پیشرفت NAFLD را در سلول های یک بافت پیوسته منفرد تحریک کند.

در این پژوهش، محققین پلت فرم جدیدشان را برای ارزیابی اثرات عوامل مختلف NAFLD (مانند چربی و غلظت های اکسیژن) روی کبد استفاده کردند. با این روش، پلت فرم می تواند اجازه مطالعه دقیق پیشرفت NAFLD را بدهد. سایر اثرات مانند سیگنال های التهابی نیز می تواند برای ارزیابی اثرات آن ها در این پلت فرم در نظر گرفته شود. علاوه بر این، پلت فرم Lab-on-a-chip می تواند برای ارزیابی اثرات داروهای تحت بررسی و پیشرفت NAFLD استفاده شود و بنابراین پتانسیل آن ها را برای تست های بیشتر در کارآزمایی های بالینی آشکار سازد. در حالی که مطالعات بیشتری در مورد پاتولوژی پیچیده NAFLD و اشکال پیشرفته آن مورد نیاز است تا شبیه سازی کامل آن مقدور شود اما پلت فرم فعلی می تواند مبنایی برای غربالگری کارایی داروها برای NAFLD باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه