تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1398
مهندسی عروق لنفی به عنوان درمانی برای بهبودی قلب

  مهندسی عروق لنفی به عنوان درمانی برای بهبودی قلب

سیستم قلبی عروقی یک شبکه سیاهرگی، سرخرگی و مویرگی پیچیده است. درون این شبکه، عروق لنفی برای توانایی قلب در بهبودی بعد از حمله قلبی حیاتی هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، زمانی که عروق لنفی قلب دارای عملکرد هستند، می توانند مایع اضافی که موجب تورم می شود را زهکشی کنند و سلول های ایمنی را منتقل کنند که قادر به تنظیم التهاب و مبارزه با عفونت هستند. با وجود این نقش مهم، طی سال های گذشته زیاد به این عروق پرداخته نشده است. در مطالعه ای جدید دکتر پوترا و همکارانش با حمایت مالی انجمن قلب آمریکا سعی خواهند داشت از زیست مواد و سلول های بنیادی برای بازسازی عروق لنفاتیک و مطالعه پتانسیل آن ها برای کاربردهای درمانی استفاده کنند.

بعد از حمله قلبی، نفوذ سلول های التهابی به ناحیه انفارکته منجر به تورم می شود و بازسازی عروق لنفی این ناحیه می تواند تعادل این سلول های التهابی را حفظ کنند و موجب زهکشی مایع و پیشبرد بهبودی قلبی شود.

در این مطالعه دکتر پوترا و همکارانش از سلول های بنیادی پرتوان القایی و هم چنین زیست مواد برای تولید عروق لنفاتیک سنتزی استفاده می کنند. در صورت موفقیت آمیز بودن این پروژه می توان به درمان انفارکته قلبی ناشی از عملکرد نامناسب عروق لنفی امیدوار بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه