تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 مهر 1398
از دست رفتن سلول های بنیادی بدلیل خرابی فریزر: اشتباهی در بیمارستان لس آنجلس

  از دست رفتن سلول های بنیادی بدلیل خرابی فریزر: اشتباهی در بیمارستان لس آنجلس

سلول های بنیادی جمع آوری شده از کودکانی که مورد درمان سرطان قرار گرفته بودند تا بعدا از این سلول های بنیادی استفاده شود، در اثر یک خرابی تجهیزات آزمایشگاهی(فریزر) از دست رفته است و موجب نگرانی پزشکان و 56 بیمار شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، بیمارستان کودکان لس آنجلس به دنبال این مشکل با خانواده های بیماران تماس گرفته و از آن ها عذر خواهی کرده است. هم چنین آن ها یک خط مجزا را برای والدین در نظر گرفته اند تا با بتوانند در این زمینه با مسئولین بیمارستان صحبت کنند. البته، مسئولین بیمارستان، این سلول های از دست رفته را برای درمان بیماران ضروری ندانسته اند و گفته اند که آن ها این کار را برای روز مبادا و به منظور استفاده های دیگر مورد فریز قرار داده بودند. در اطلاعیه ای آن ها اظهار داشته اند که ما به طور معمول سلول ها را قبل از درمان سرطانی از کودکان جمع آوری می کنند تا در صورت نیاز در آینده استفاده کنیم اما زمانی که این سلول ها مورد نیاز نباشند ما آن ها را ذخیره می کنیم شاید در آینده کمک کننده باشند.

در این حادثه، فریزری که سلول های بنیادی در آن نگهداری می شدند به دلیل نقص فنی در سنسورهای دمایی اش دچار مشکل شد و این امر موجب از دست رفتن سلول های بنیادی بیماران شد. در حال حاضر، مسئولین فریزری جدید با حسگرهای دمایی پیشرفته تر و سیستم اعلام هشدار را جایگزین کرده اند.

در مورد بیماران هم باید گفت که با وجود این که آن ها با استفاده از شیمی درمانی و پرتودرمانی سنگین مورد درمان قرار گرفته اند و شرایط مناسبی دارند اما به استفاده از این سلول های بنیادی برای کمک به جایگزینی سیستم ایمنی شان امیدوار بودند و از دست رفتن این سلول ها، نگرانی هایی را در آن ها ایجاد کرده است. این مشکل از آن جایی قابل توجه است که این بیماران برای جداسازی سلول های بنیادی شان هزینه زیادی داده و درد زیادی را تحمل کرده اند. نکته دیگری که موجب عصبانیت خانواده های بیماران شده است این است که بیمارستان نامه هایی را برای اطلاع رسانی از دست رفتن سلول های بنیادی برای بیماران(نه والدین یا مراقبین) آن ها فرستاده است که موجب افزایش نگرانی آن ها شده است و برای شرایط آن ها مناسب نبوده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه