تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 تیر 1392
ترکیب ضد سرطانی جدید برای درمان سرطان سینه

  ترکیب ضد سرطانی جدید برای درمان سرطان سینه

محققان استرالیایی کشف کرده اند که ترکیبات ضد سرطانی کنونی که در آزمایشات بالینی برا ی انواع سرطان خون به کار می روند می توانند برا ی درمان رایج ترین شکل سرطان سینه امیدوارکننده باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، پژوهشگران دریافته اند که ترکیباتی به نام BH3-mimetic در درمان نوعی سرطان سینه که اصطلاحا ER-positive نامیده می شوند در ترکیب با داروی ضد سرطان سینه به نام tamoxifen موثر هستند. تقریبا 70 درصد از سرطان های سینه ER-positive هستند.این گروه تحقیقاتی می گویند امیدوارند نتایج آن ها منجر به آزمایشات کلینیکی BH3-mimetic برای درمان سرطان های  ER-positive در چند سال آینده شود.

BH3-mimetic پروتئینی به نام BCL-2  را در سلول های سرطانی خنثی می کند و آن ها را آماده مرگ می نماید. 85 درصد سرطان های ER-positive میزان بالایی BCL-2 دارند. این مولکول به سلول های سرطانی  کمک می کند تا نامیرا شوند و حتی بتوانند بعد از شیمی درمانی ودیگر درمان ها زنده بمانند. محققان به بررسی اثر استفاده هم زمان BH3-mimetic و  tamoxifen برای درمان زیر گروهی از سرطان های ER-positive که مقدار زیادی BCL-2   بیان می کنند، پرداخته اند. این روش باعث توقف یا تاخیر در رشد این تومورهای مهاجم می شود. دراین مطالعه بررسی بر روی نمونه سلول های سرطانی اهدا شده توسط زنان مبتلا که تحت جراحی قرار گرفته اند ، صورت گرفته است. از آن جایی که سرطان های ER-positive رایج ترین شکل سرطان سینه است حتی پیشرفت کوچکی دردرمان آن ها  می تواند اثر مهمی داشته و از عود مجدد سرطان جلوگیری شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه