تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 تیر 1392
سند ملی سلول‌های بنیادی نهایی می‌شود

  سند ملی سلول‌های بنیادی نهایی می‌شود

قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: خوشبختانه سند ملی سلول‌های بنیادی که در ستاد راهبری به تصویب رسیده بود، مراحل نهایی تصویب خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی طی می‌کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، دکتر منصور کبگانیان در جلسه 36 ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست دکتر محمدرضا مخبر دزفولی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، افزود: سیاستهای مربوط به حمایت از دانشجویان دکترا دستور دیگر این جلسه بود، که وزارتین علوم و بهداشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گزارش‌های خود را پیرامون کارهای انجام شده در این زمینه در حوزه‌های مسؤولیت خود ارائه کردند.
 
بررسی سیاست‌های اجرایی مربوط به سنجش و پذیرش آموزش عالی
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در ادامه جلسه، سیاستهای اجرایی مربوط به سنجش و پذیرش آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت.
 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با حضور همه مسؤولان دخیل در این موضوع بحثهای مفصلی شد و با توجه به ابهاماتی که وجود داشت، موضوع برای بررسی بیشتر به کارگروه مشورتی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی ارجاع شد.
 
انتشار گزارش تهیه شده پیرامون روند اجرای نقشه جامع علمی کشور
 
وی در پاسخ به سوالی پیرامون روند اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز افزود: گزارش تهیه شده در این مورد برای آگاهی عموم منتشر خواهد شد.
 
کبگانیان ادامه داد: موضوع مهم دیگری که در اجرای نقشه جامع علمی کشور دخالت دارد، موضوع نگاشت نهادی است.
 
بیش از 50 درصد اقدامات برای اجرای نقشه جامع علمی، در بیرون از دانشگاه‌ها باید انجام شود
 
قائم مقام ستادراهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور گفت: بخش زیادی از نقشه جامع به ارتباط صنعت و دانشگاه پرداخته است و می‌توان گفت بیش از 50 درصد اقدامات برای اجرای نقشه جامع علمی، در بیرون از دانشگاه‌ها باید انجام شود.
 
اقتصاد مقاومتی فقط از طریق اجرای کامل نقشه جامع قابل تحقق است
 
به گزارش ایسنا وی افزود: اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی به عنوان مطالبه مقام معظم رهبری فقط از طریق اجرای کامل نقشه جامع علمی کشور قابل تحقق است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ادامه داد: در نگاشت نهادی نقشه، وزارت علوم مسؤول تولید علم و فناوری و معاونت علمی و فناوری هم مسؤول فناوری و صنعت دانش بنیان خواهند بود.
 
کبگانیان گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اختیارات و امکانات مناسبی در اختیار دارد و این امکانات باید در مسیر ارتباط صنعت و دانشگاه به کار گرفته شوند.
 
سیاستهای تصویب شده در نقشه جامع برای همه لازم الاتباع است
 
وی افزود: سیاستهای تصویب شده در نقشه جامع علمی کشور برای همه لازم‌الاتباع است و امسال برای اجرای این نقشه همکاری خوبی را از جانب دولت و مجلس اسلامی شاهد هستیم.
 
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: 224 اقدام ملی نقشه جامع علمی کشور باید به تدریج اجرا شوند و ما باید بیش از 50 سند ملی را هم به تصویب برسانیم.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه