تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 تیر 1392

  ضرورت وجود سلول های ایمنی برای ایجاد بارداری

تحقیقات جدیدی که برای اولین بار در دانشگاه Adelaide انجام شد نشان داد که سلول های ایمنی که با نام ماکروفاژها شناخته می شوند با ایجاد یک محیط سالم هورمونی در رحم، نقش مهمی را در باروری ایفا می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛ مطالعات آزمایشگاهی که در انستیتو دانشگاه رابینسون انجام شد نشان داد که ماکروفاژها نقش مهمی در تولید هورمون پروژسترون ایفا می کنند.پروژسترون هورمون بسیار مهی برای لانه گزینی جنین و شروع یک بارداری سالم محسوب می شود.نتایج این مطالعه که در مجله Clinical Investigation به چاپ رسیده می تواند راه های درمانی جدیدی را برای درمان ناباروی زنان ارائه دهد.

به گفته دکتر Sarah Robertson که رهبری این تیم تحقیقاتی را بر عهده داشته است : مطالعات قبلی در این زمینه نشان داده است که وجود ماکروفاژ ها در بافت های تولید مثلی رایج می باشد اما این اولین باری است که تحقیقات انجام شده ضرورت وجود ماکروفاژها را برای بارداری نشان می دهند.

ماکروفاژها سازماندهی و توسعه شبکه رگ های خونی در تخمدان را برعهده دارند که این رگ ها برای تولید پروژسترون و شروع بارداری اهمیت فراوانی دارد.محققان دریافتند که کافی نبودن تعداد ماکروفاژ ها منجر به کاهش تولید پروژسترون می شود و درنتیجه موجب لانه گزینی ضعیف جنین می گردد و این می تواند یکی از دلایلی باشد که باعث سقط جنین می شود.

عوامل محیطی مانند عفونت، چاقی واسترس به واکنش های التهابی کمک می کند و بر روی عملکرد ماکروفاژ ها در زنان تاثیر می گذارد.با این حال مطالعات آزمایشگاهی نشان می دهد که درمان با پروژسترون می تواند اثرات ناشی از کاهش سطح ماکروفاژ را معکوس کند.

اما در نهایت این محققان امیدوارند به روش های طبیعی تری برای باروری دست یابند. به گفته این دانشمندان اگر ماکروفاژها همان نقشی را که در آزمایشگاه مشاهده شد دربدن زنان به نمایش بگذارند، راههای بالقوه جدیدی را برای بهبود باروری به ما نشان داده اند.

پایان مطلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه