تاریخ انتشار: شنبه 04 آبان 1398
شناسایی یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان

  شناسایی یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان

یک ترکیب موثر در کشتن سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی مقاوم به درمان شناسایی شده است که امیدها را برای تولید داروهایی که قادر به ریشه کن کردن این سرطان کشنده باشند افزایش داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بر خلاف افزایش درک نسبت به سرطان مغزی گلیوبلاستوما و پیشرفت های دارویی و درمانی صورت گرفته، این بیماری همچنان از پیش آگهی ضعیفی برخوردار است و تقریبا بیماری لاعلاج محسوب می شود. میانگین بقای بیماران مبتلا به این سرطان تقریبا 15 ماه است. سلول های بنیادی گلیومایی را دلیل اصلی مقاومت درمانی، متاستاز و عود مجدد گلیوبلاستوما می دانند.

در مطالعه ای جدید محققین دانشگاه هوکائیدوی ژاپن با همکاری کمپانی فوجی فیلم یک غربالگری گسترده دارویی را برای شناسایی یک ترکیب یا دارو که بتواند سلول های بنیادی گلیومایی را بدون آسیب رساندن به سلول های طبیعی بدن تخریب کند انجام دادند. آن ها توانستند با موفقیت ترکیبی به نام 10580 را شناسایی کنند که قادر به کشتن یا آسیب رساندن به سلول های بنیادی گلیوبلاستومایی است و فعالیت کشندگی یا سمیتی نیز برای سلول های طبیعی ندارد. این ترکیب فعالیت آنزیم دی هیدرواوروتات دهیدروژناز(DHODH)را به عنوان یک آنزیم حیاتی برای سنتز پیریمیدین در غشای داخلی میتوکندری مهار می کند. به نظر می رسد که ترکیب 10580 یک داروی در حال تکوین بسیار موثر علیه گلیوبلاستوما باشد که قادر به عبور از سد خونی مغزی نیز است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه