تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 تیر 1392
کوچک‌ترین دریافت‌کننده نای آزمایشگاهی درگذشت

  کوچک‌ترین دریافت‌کننده نای آزمایشگاهی درگذشت

دختربچه دو ساله‌ای که تحت عمل پیوند نای آزمایشگاهی تولید شده از سلول های بنیادی قرار گرفته بود، سه ماه پس از این پیوند جان خود را از دست داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، «هانا وارن» دختربچه دو ساله پیش از عزیمت به آمریکا برای درمان بدلیل ضعف ریه ها در بیمارستانی در کره جنوبی بستری بود.
 
این دختربچه کوچک ترین بیمار تحت درمان با عضو پیوندی تولید شده از سلول‌های بنیادی و یکی از پیشتازان فناوری سلول های بنیادی محسوب می شد.
 
سلول های بنیادی از مغز استخوان کودک گرفته شده و سپس یک داربست پلاستیکی ویژه در آزمایشگاه در معرض این سلول ها قرار داده شدند؛ نای آزمایشگاهی در تاریخ نهم آوریل 2013 میلادی (20 فروردین) به بدن بیمار پیوند زده شد.
 
با وجود موفقیت آمیز بودن عمل پیوند، این کودک روز شنبه ششم جولای (15 تیر) حدود سه ماه پس از عمل پیوند نای آزمایشگاهی در بیمارستان کودکان ایلینویز درگذشت.
 
دکتر ریک پرل یکی از سه جراح حاضر در عمل جراحی پیوند نای آزمایشگاهی تأکید کرد که «هانا» در اثر عوارض ریوی ناشی از عمل جراحی دوم جان خود را از دست داده است و نای آزمایشگاهی پیوندی بدون هیچگونه مشکلی تا لحظات آخر عملکرد مناسبی داشت.
 
این پیوند بخشی از تلاش محققان برای توسعه بافت و اندام های انسانی در آزمایشگاه با استفاده از سلول های بنیادی محسوب می شود.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه