تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 14 آبان 1398
انتخاب بهترین جنین ها: هموار سازی راه برای بارداری موفقیت آمیز

  انتخاب بهترین جنین ها: هموار سازی راه برای بارداری موفقیت آمیز

طبق آمارهای ارائه شده، ناباروری تقریبا یک ششم زوج ها را تحت تاثیر قرار می دهد. استفاده از لقاح آزمایشگاهی(IVF) نیز نتایج ضد و نقیضی را گاها ایجاد می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه جدیدی که در Nature Communication‌ به چاپ رسیده است، محققین دانشگاه مونترال کانادا مکانیسمی را شناسایی کرده اند که ممکن است دلیل نرخ موفقیت پایین بارداری ها در برخی از کلینیک های باروری باشد. این اطلاعات جدید می تواند شانس بچه دار شدن خانم ها را افزایش دهد.

سلول های سالم معمولا دارای یک هسته دارند که حاوی DNA‌ و اطلاعات ژنتیکی ما است. جنین هایی که در کلینیک های باروری تولید می شوند تا به مادر منتقل شوند، اغلب دارای دو هسته هستند. بسیاری از کلینیک های باروری هنوز هم این جنین های دو هسته ای (binucleated embryos) را به رحم مادران منتقل می کنند. در مطالعه جانوری (موشی) صورت گرفته نشان داده است که جنین های موش که حاصل این جنین های دو هسته ای هستند، با عواقب عمیقی روبرو هستند. در اصل داشتن دو هسته خبر بدی برای جنین محسوب می شود. به نظر می رسد که داشتن دو هسته (binucleation) شانس این که جنین دچار مشکلی به نام آنیوپلوئیدی شود را افزایش می دهد و همین امر منجر به کاهش سلامتی جنین و افزایش احتمال عدم موفقیت بارداری شود.

محققین کانادایی امیدوارند که این یافته آن ها موجب شود که کلینیک های باروری با دقت بیشتری بهترین جنین را برای انتقال به مادران انتخاب کنند. این مرحله یکی از کلیدی ترین گام ها در مورد لقاح آزمایشگاهی است.

این یک مطالعه پایه بوده و در مدل های موشی صورت گرفته است، نیاز به گفتن نیست که برای تایید این فرایند در جنین های انسانی نیاز به مطالعه و بررسی بیشتری است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه