تاریخ انتشار: شنبه 25 آبان 1398
تکنیکی که می تواند اساس درمان های بازسازی کننده قلبی باشد

  تکنیکی که می تواند اساس درمان های بازسازی کننده قلبی باشد

محققین تکنیکی را طراحی کرده اند که به موجب آن می توانند سلول های قلبی که قابلیت تکثیر دارند و آن هایی که نمی توانند را می توانند دسته بندی کنند. این امر گامی حیاتی به سمت درمان بیماری های قلبی محسوب می شود و می تواند روزی به قلب کمک کند که خودش را ترمیم و بازسازی کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این روش جدید که در مجله" Circulation Research " به چاپ رسیده است می تواند موانع موجود بر سر راه رشد بافت عضلانی قلبی را از سر راه بردارد. برای چندین دهه، محققین بدنبال یافتن راه هایی بودند که بتوانند پتانسیل بازسازی کنندگی قلب را برای ترمیم بافت آسیب دیده طی حمله قلبی و نارسایی قلبی احیا کنند و در این راه به میزان زیادی ناموفق بوده اند.

برخلاف پوست و استخوان که می توانند بعد از آسیب دیدگی به میزان بسیار زیادی بهبود یابند، سلول های عضلانی قلبی معمولا در همان مراحل اول زندگی توانایی همانندسازی شان را از دست می دهند. همین امر موجب می شود که برای بیمار و پزشک گزینه جراحی پیش رو باشد که خود با عوارض بعدی همراه است و در نتیجه فرد را نیازمند پیوند قلب می سازد.

روش جدید ارائه شده بوسیله محققین شامل ترکیب دو تکنولوژی است: تکنولوژی چراغ دریایی مولکولی!( molecular beacon technology) و دسته بندی سلول ها بر مبنای یک نشانگر فلورسنت (FACS). ترکیب این دو موجب می شود که سلول هایی که قادر به تقسیم شدن هستند با موفقیت جداسازی شوند. جداسازی این سلول ها به محققین اجازه می دهد که مکانیسم های دخیل در پتانسیل بازسازی کنندگی سلول های عضلانی قلب را شناسایی کنند و بدین ترتیب از آن ها برای ایجاد استراتژی های بازسازی کنندگی و درمان بیماران قلبی بهره جویند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه