تاریخ انتشار: شنبه 22 تیر 1392
ارائه روشی برای ترمیم زخم‌های نخاعی از سوی محققان کشور

  ارائه روشی برای ترمیم زخم‌های نخاعی از سوی محققان کشور

رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران از ارائه روش کم تهاجی برای ترمیم زخم‌های نخاعی با استفاده از فناوری نانو خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان ، دکتر محمدتقی جغتایی در این باره توضیح داد: پس از ایجاد ضایعات نخاعی بر روی پوست در محل ضایعه، زخم یا اسکار ایجاد می‌شود که این امر  مشکلاتی را در درمان موجب خواهد شد.
 
رئیس مرکز تحقیقات سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران از اجرای پروژه تحقیقاتی در این زمینه خبر داد و اظهار داشت: از جمله مطالعات تجربی که در این زمینه اجرایی شد این است که روشی را ارائه دهیم که یا از ایجاد زخم جلوگیری کند و یا در صورتی که این ضایعه ایجاد شد، بتوان اقدام به درمان آن کرد.
 
وی با بیان اینکه برای درمان این زخم نیاز به آنزیم خاصی است، ادامه داد: این آنزیم باید به صورت تدریجی در بدن آزاد شود که این امر موجب آسیب رسیدن به بافت می‌شود.
 
به گزارش مهر، جغتایی یادآور شد: برای این منظور آنزیم مورد نظر را با نانو ذرات مخلوط کردیم و با نصب پمپی در زیر پوست آنزیم به تدریج با آزاد سازی آن وارد بدن می‌شود و محل زخم نخاعی را ترمیم می‌کند.
 
وی با تاکید بر اینکه این تحقیقات در فاز حیوانی انجام شده است، اضافه کرد: در این فاز به نتایج مطلوبی دست یافتیم و نتایج آن در قالب مقاله علمی در حال انتشار است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
یکشنبه, 30 تیر,1392

لیلا عرب

سوال:.من 4.5سال هس که ضایع نخاعی شدم ایا با کمک این روش متونم دوباره مث قبل بشم بتونم راه برم؟ممنون اگه جوابمو بدید
پاسخ:درمان ضاعه نخاعی از مشکلترین مباحث در نورولوژی می باشد.زیرا ترمیم نخاع به دلیل دارا بودن مسیرهای پیچیده عصبی تا کنون موفقیت آمیز نبوده است.اما تحقیقات همچنان ادامه دارد

یکشنبه, 30 تیر,1392

لیلا عرب

سئوال:ما آخر نفهمیدیم نخاع درمان دارد یا نه
چند روز پیش ایسنا همچین خبری زد آیا صحت داره ، بریم چین فایده داره؟
پاسخ:درمان ضاعه نخاعی از مشکلترین مباحث در نورولوژی می باشد.زیرا ترمیم نخاع به دلیل دارا بودن مسیرهای پیچیده عصبی تا کنون موفقیت آمیز نبوده است.اما تحقیقات همچنان ادامه دارد.برای در مان در کشورهای دیگر خصوصا چین باید مراقب بهره برداری های تجاری بود.

ﺳﻪشنبه, 25 تیر,1392

مهرزاد

سلام ...من 4.5سال هس که ضایع نخاعی شدم ایا با کمک این روش متونم دوباره مث قبل بشم بتونم راه برم؟ممنون اگه جوابمو بدید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه