تاریخ انتشار: شنبه 23 آذر 1398
پاسخ ترمیم سلولی سلول های پیش ساز به تست تردمیل می تواند نشان دهنده وضعیت قلب باشد

  پاسخ ترمیم سلولی سلول های پیش ساز به تست تردمیل می تواند نشان دهنده وضعیت قلب باشد

شرایط قلبی آینده می تواند بوسیله نشانه های استرس قلبی که در پاسخ به ورزش در جریان خون ظاهر می شوند پیش بینی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، شناسایی بیماران مبتلا به بیماری شریان کرونری(CAD) که خطر زیادی آن ها را تهدید می کند و این که آیا آن ها می توانند از مداخلات شدید یا تهاجمی که در حال حاضر برای درمان استفاده می شود بهره مند گردند یا خیر، یکی از موضوعات در زمینه تحقیقات قلبی بوده است. اغلب، بیماران مبتلا به CAD تست ورزش تردمیل را پشت سر می گذارند تا در صورتی که انسدادی در شریان های کرونری آن ها وجود دارد مشخص شود. در مطالعه ای جدید محققین در دانشگاه Emory به ارزیابی هایی در این زمینه پرداخته و مدعی شده اند که می توان از این تست ورزشی اطلاعاتی را در مورد میزان خطری که بیماران را تهدید می کند استفاده کرد.

در این مطالعه، محققین به بررسی این امر پرداختند که چگونه سلول های پیش ساز موجود در گردش خون می توانند در خون ناپدید شوند و به عقیده آن ها این سلول ها نیاز قلب برای ترمیم را مرتفع می سازند. سلول های پیش ساز موجود در گردش خون(CPCs) که در ترمیم عروق خونی نقش دارند از مغز استخوان مشتق می شوند و در سطوح پایین در جریان خون گردش می کنند.

در افراد سالم، ورزش های فیزیکی موجب می شوند که سلول ها مغز استخوان را ترک کرده و وارد جریان خون شوند و وظیفه خود در ترمیم عروق خونی را انجام دهند. در افراد مبتلا به CAD که شریان های آن ها باریک شده است و بنابراین آن ها ممکن است دچار ایسکمی شوند، سلول های بیشتری به ناحیه قلب می روند تا آسیب قلبی را ترمیم کنند. کاهش تعداد سلول های پیش ساز بعد از ورزش به نظر می رسد که فاکتور تعیین کننده مستقل برای خطر بالا در افراد مبتلا به CAD است، حتی اگر سایر ریسک فاکتورها وجود نداشته باشند. به عقیده محققین اطلاعات بدست آمده در مورد تغییر تعداد سلول های پیش ساز موجود در گردش خون طی ورزش می تواند برای شناسایی میزان خطری که بیماران را تهدید می کند مورد استفاده قرار گیرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه