تاریخ انتشار: شنبه 28 دی 1398
پروتکلی جدید برای تولید ارگانوئیدهای روده ای در شرایط آزمایشگاهی

  پروتکلی جدید برای تولید ارگانوئیدهای روده ای در شرایط آزمایشگاهی

محققین بوستون راه جدیدی را برای تولید گروهی از سلول های روده ای موسوم به ارگانوئیدهای روده ای برای مدل سازی بیماری های روده ای در آزمایشگاه و تست درمان های جدید روی آن ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در دانشگاه بوستون از سلول های بنیادی پرتوان القایی اهدایی(hiPSCs) و تیمار آن ها با فاکتورهای رشد برای تولید سلول های روده ای و ارگانوئیدهای روده ای در یک محیط ژل مانند استفاده کردند. این پروتکل جدید بدون استفاده از سلول های مزانشیمی بکار برده شده است که پیش از این برای حمایت از رشد سلول های اپی تلیالی روده ای استفاده می شدند. با کنار گذاشتن مزانشیم، محققین می توانند منحصرا سلول های اپی تلیالی را مورد مطالعه قرار دهند که مجرای روده ای را می سازند.

در بخشی از این مطالعه، محققین از فناوری CRISPR برای مدیفه کردن و تولید یک رده سلول بنیادی iPSC استفاده کردند که زمانی که به سلول های روده ای تمایز می یابند، به رنگ سبز درخشان در می آیند. این امر اجازه ردیابی نحوه تمایز برون تنی این سلول ها به سلول های روده ای را می دهد.

تولید ارگانوئیدهای روده ای در آزمایشگاه اجازه مدل سازی صحیح تر بیماری ها، غربالگری داروها و مطالعه روند تکوینی طبیعی یا پاتوژنیک روده را می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه