تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 29 بهمن 1398
جهت گیری ها در تحقیقات مدل سازی برون تنی اندام ها

  جهت گیری ها در تحقیقات مدل سازی برون تنی اندام ها

دو رویکرد جدید به طور قالب برای شبیه سازی مدل های برون تنی مناسب از نظر فیزیولوژیک اندام های انسانی استفاده شده اند: ارگانوئیدها و اندام روی چیپ (organ-on-a-chip)
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ارگانوئیدها از تمایز سلول های بنیادی برای رشد و شبیه سازی اندام های انسانی استفاده می کنند و این در حالی است که رویکرد اندام روی چیپ (organ-on-a-chip) شامل استفاده از سیستم های میکروفلوئیدیک و ساختارهای پرینت شده سه بعدی کنترل شده است. ارزیابی و مقایسه هر کدام از این استراتژی ها و اثر گذاری کلی آن ها در روند شبیه سازی اندام ها تا حد زیادی مشکل است اما یک مطالعه تاریخچه ای که شامل آنالیز بیش از 3000 تحقیق در این زمینه بوده است، تا حد زیادی گرایشات در این زمینه را نشان داده است.

در مطالعه ای که بوسیله دکتر پو چن و همکارانش در دانشگاه ووهان صورت گرفته و تحت عنوان" Global Trends of Organoid and Organ-on-a-chip in the Past Decade: A Bibliometric & Comparative Study " به چاپ رسیده است، این محققین نتایجی از بررسی خود روی مطالعات گذشته را ارائه کرده اند. آن ها موضوعات داغ در این زمینه و نحوه تکامل رویکردهای شبیه سازی اندام ها، زمینه های تحقیقاتی تحت تاثیر قرار گرفته و تمایلات کلی برای ارگانوئیدها و مدل های اندام روی چیپ را ارائه کرده اند. این مطالعه، تحقیقات با بیشترین استناد، نویسندگان و موسسات تاثیرگذار در این زمینه و مجلات مرتبط با هر کدام از تکنیک ها را مرور کرده است. در نهایت، نویسندگان چارچوب مفیدی را برای استفاده از هر کدام از این رویکردها ارائه کرده اند. این مطالعه می تواند برای محققینی که در زمینه مطالعات تکوین و فیزیولوژی اندام و هم چنین بسیاری از زمینه های تحقیقاتی دیگر از جمله غربالگری های دارویی و ... کار می کنند، جالب باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه