تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 تیر 1392
درمان هدفمند سرطان ریه از طریق استراتژی غربالگری ژنتیکی

  درمان هدفمند سرطان ریه از طریق استراتژی غربالگری ژنتیکی


دانشمندان تحیقیقات سرطان در بریتانیا برای اولین بار از یک استراتژی جدید و کارآمد بر پایه غربالگری جهت شناسایی عیوب ژنی در سلول های تومور در سرطان ریه استفاده کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان و به نقل از medicalxpress ؛محققان مرکز تحقیقات سرطان Paterson در دانشگاه Manchester بریتانیا  شش نوع از سلول های در حال رشد  سرطان ریه (NSCLC) ، را  در محیط آزمایشگاه مورد مطالعه قرار دادند که هر کدام از آنها دارای60 نقص ژنتیکی بود.این دانشمندان برای پیدا کردن دقیق عیوب ژنی که منجر به سرطان می شد به طور خاص هر یک از ژنهای معیوب را به نوبه خود خاموش کرده و توقف رشد سلول ها را مورد بررسی قرار دادند.

این تیم تحقیقاتی 3 نقص ژنی مهم و کلیدی را که منجر به تولید پروتئین های بیش فعال می شود را شناسایی کردند.این پروتئین ها با ارسال سیگنال هایی خاص به سلول ها باعث رشد خارج از کنترل آنها می شوند.این پروتئین ها همچنین یکی از اهداف دقیق داروهای ضد سرطان هستند.

سرطان ریه شایعترین نوع سرطان در بریتانیا محسوب می شود به طوری که درسال جدید 42000 مورد از این سرطان گزارش شده است و همچنین یکی از سرطان هایی می باشد که پایین ترین نرخ زنده ماندن را در بین سرطان های دیگر به خود اختصاص داده است به طوری که از هر 10 نفر مبتلا به سرطان ریه فقط یک نفر به مدت 5 سال پس از تشخیص زنده خواهد ماند.

تغییرات ژنتیکی در نیمی از سرطان های ریه (با سلول های غیرکوچک) ناشناخته باقی مانده است.سرطان ریه یکی از انواع سرطان ها می باشد که مطالعه دقیق آن کار مشکلی است اما این تکنیک جدید دانشمندان را قادر ساخته تا با تهیه یک نقشه ژنتیکی بیشتر ژنهای معیوب که باعث رشد سلول های سرطانی می شوند را شناسایی کنند.

پایان مطلب

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه