تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اردیبهشت 1399
الگودهی آکوستیک فاکتورهای رشد در سازه های مهندسی شده برای مهندسی بافت

  الگودهی آکوستیک فاکتورهای رشد در سازه های مهندسی شده برای مهندسی بافت

برای مهندسی بهینه بافت ها، انتقال سیگنال های زیستی در یک زمان بندی مناسب به جایگاه خاص بسیار مهم است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برای رسیدن به این هدف، محققین از ترکیب فناوری بیرون راندن قطرات آکوستیک(ADE) و فناوری پرینت سه بعدی برای ایجاد یک الگوی شدیدا کنترل شده از فاکتورهای رشد در سازه های متخلخل استفاده کردند.

در این مطالعه جدید تحت عنوان" Acoustic Patterning of Growth Factor for 3-D Tissue Engineering " که در مجله"Tissue Engineering" به چاپ رسیده است، دکتر یونژی پتر یانگ و همکارانش در دانشگاه استفورد گزارشی مبنی بر ایجاد یک روش ترکیبی جدید داشته اند. در ابتدا آن ها سازه هایی از جنس پلیمر زیست تخریب پذیر پلی کاپرولاکتون(PCL) تولید کردند و از فناوری ADE برای رسوب پروتئین ریخت زای استخوانی(BMP-2) در جایگاه های دقیق و خاصی از این پلیمر استفاده کردند. در ادامه سلول های میوبلاست C2C12 موشی روی این سازه ها کشت شدند و تمایز استخوانی این سلول ها بوسیله رنگ آمیزی آلکالین فسفاتاز مونیتور شد. نتایج حاکی از این بود که نمونه  PCL دارای رنگ آمیزی آلکالین فسفاتازی بود که دقیقا متناظر با جایگاه های نقاط BMP-2 الگودهی شده بود، بنابراین نشان دهنده پتانسیل بالای استفاده از الگودهی فاکتورهای رشد با استفاده از ADE در مهندسی بافت بود.

به نظر می رسد که ترکیب پرینت سه بعدی و ADE می تواند نیازهای موجود در زمینه ارائه فاکتورهای رشد در سازه های مهندسی شده و مهندسی بافت را به خوبی برطرف سازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه