تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 09 اردیبهشت 1399
محققین آمریکایی می گویند نور خورشید ویروس کرونا را خیلی سریع تخریب می کند

  محققین آمریکایی می گویند نور خورشید ویروس کرونا را خیلی سریع تخریب می کند

به تازگی محققین آمریکا مدعی شده اند نور خورشید می تواند ویروس کرونای جدید را خیلی سریع تخریب کند ولی این ادعا هنوز عمومی نشده است و منتظر ارزیابی های بیشتر است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ویلیام برایان، مشاور علمی و فناوری دپارتمان امنیت ملی آمریکا مدعی شده است که محققین آمریکایی دریافته اند اشعه ماوراء بنفش اثر قوی روی ویروس کرونا دارد و همین امر امیدها را مبنی بر ریشه کن شدن این ویروس در تابستان افزایش داده است. به عقیده این محققین نور خورشید نیز می توانند همانند افزایش دما و رطوبت در از بین بردن این ویروس موثر باشد.

سال هاست که محققین ویژگی استریل کننده نور ماوراء بنفش را می دانند، این اشعه می تواند مواد ژنتیکی ویروس ها را تخریب کند و مانع از همانندسازی بیشتر آن ها شود.

در گزارشی که ویلیام برایان ارائه کرده است خلاصه ای از دستاوردهای محققین را بیان کرده است. به موجب این خلاصه گزارش، ویروس کرونا روی سطوح بدون خلل و فرج مانند دستگیره در یا سطوح استیل و فلزی، زمانی که در معرض دمای 70 تا 75 درجه فارنهایت(21 تا 24 درجه سانتیگراد) و رطوبت 20 درصد قرار می گیرند، نیمه عمری 18 ساعته دارند. اما زمانی که این رطوبت به 80 درصد برسد این نیمه عمر به 6 ساعت می رسد و این معادل اضافه کردن دو دقیقه نور خورشید به معادله گفته شده است. زمانی که ویروس به صورت آئروسل(معلق در هوا) است، در دمای 70 تا 75 درجه فارنهایت و رطوب 20 درصد، نیمه عمر آن یک ساعت است. در حضور نور آفتاب، این میزان به یک و نیم دقیقه می رسد.  به عقیده محققین در دما و نور زیاد، پوشش لیپیدی ویروس خیلی زود خشک می شود و همین امر موجب شده است که محققین بر این باور باشند که نور خورشید می تواند طول عمر ومحیط انتقال ویروس را محدود کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه