تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اردیبهشت 1399
درمانی امیدوار کننده برای سرطان های مغزی کودکان

  درمانی امیدوار کننده برای سرطان های مغزی کودکان

دو سرطان مغزی مربوط به کودکان موسوم به مدولوبلاستوما و اپندیموما درمانی چالش برانگیز دارند و معمولا بیماری های صعب العلاج به شمار می آیند و همین امر آن ها را به اهداف درمانی برای درمان های جدید تبدیل کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، تیمی از محققین در کالج پزشکی بیلور، رویکرد جدیدی را برای انتقال هدف مند CAR T cell به درون مایع مغزی نخاعی پیرامون تومورها ارائه کرده است. عود مجدد مدولوبلاستوما و اپندیموما می تواند در سراسر پوشش مغز و طناب نخاعی که در مایع مغزی نخاعی غوطه ور هستند اتفاق بیافتند. همین امر فرصت مناسبی را برای انتقال درمان ها از طریق مایع مغزی نخاعی ارائه می دهد و فرصت مناسبی را برای درمان و حذف تومورها فراهم می آورد.

CAR T Cell درمانی، نوعی ایمنی درمانی است که از مهندسی سلول های T برای مقابله با سرطان استفاده می کنند. محققین  از CAR T cellهای مهندسی ژنتیک شده برای شناسایی مولکول های خاصی در سطح سلول های توموری استفاده می کنند. در ادامه این سلول های T مهندسی شده می توانند به طور موثری با بیماری مقابله کنند.

در مدل موشی مدولوبلاستوما و اپندیموما، محققین CAR T cellهای مهندسی شده را به درون مایع مغزی نخاعی پیرامون تومور یا خون تزریق کردند و حدود 200 روز بعد اندازه تومور و بقای جانور را ارزیابی کردند. نتایج نشان داد که استفاده از این CAR T cellهای مهندسی شده به درون مایع مغزی نخاعی به مراتب موثرتر از جریان خون بود. انتقال از طریق مایع مغزی نخاعی موجب دور زدن سد خونی مغزی شده و انتقال سلول ها را موثرتر می سازد. علاوه بر این موجب می شود که سایر بافت های بدن کمتر در معرض CAR T Cells قرار گیرند و همین امر عوارض جانبی را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

یافته های بدست آمده از این مطالعه، از کارآزمایی های بالینی که در آینده برای استفاده از CAR T Cells در درمان سرطان های مغزی صورت می گیرد، حمایت می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه