تاریخ انتشار: دوشنبه 22 اردیبهشت 1399
شناسایی یک هدف جدید برای مقابله با سرطان مغزی نوروفیبروماتوز نوع یک (NF1)

  شناسایی یک هدف جدید برای مقابله با سرطان مغزی نوروفیبروماتوز نوع یک (NF1)

افراد مبتلا به نوروفیبروماتوز نوع یک(NF1) مستعد ایجاد تومورهایی در بافت سیستم عصبی شان هستند. مطالعه ای جدید در دانشگاه واشنگتن نشان داده است که تکوین و رشد چنین تومورهایی حاصل نورون ها و سلول های ایمنی غیر سرطانی مجاور است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، کودکان مبتلا به نوروفیبروماتوز نوع یک (NF1) دچار تومورهای مغزی و عصبی می شوند و اگر این تومورها در عصب بینایی باشد موجب از دست رفتن بینایی وی می شود. پژوهشی جدید در دانشگاه واشنگتن نشان می دهد که رشد این تومورهای مغزی حاصل نورون ها و سلول های ایمنی بافت های مجاور است. در واقع این نورون ها و سلول های ایمنی نقش حمایتی را برای تومور بازی می کنند. برای درک بهتر تکوین و رشد تومورهای مغزی در نوروفیبروماتوز نوع یک، محققین به مطالعه مدل های موشی موتاسیون های NF1 و گلیومای اپتیک پرداختند. پیش از این مشخص شده بود که سلول های توموری در گلیومای اپتیک حاوی سلول های ایمنی نیز هستند که به تشکیل و رشد تومور کمک می کنند و اینک مشخص شده است که نورون های مجاور تومور نیز در رشد و بدخیم شدن آن نقش موثری دارند.

محققان با شک به اینکه سلول های عصبی نیز می توانند در رشد تومور نقش داشته باشند ، سلولهای عصبی انسان دارای جهش های NF1  و مشتق از سلول های بنیادی را بررسی کردند. آنها دریافتند که سلول های عصبی پروتئینی را آزاد می کنند که سلولهای ایمنی بدن موسوم به سلول های T را فعال می کند و سپس پروتئین هایی تولید می کند که رشد سلولهای تومور را تقویت می کند. این یافته ها با داده های افراد مبتلا به گلیومای درجه پایین مرتبط است. محققین با تجزیه و تحلیل دو مجموعه داده در دسترس عموم ، دریافتند که بیمارانی که تومورهایشان سلول های T از نوع سلول CD8+T بیشتری داشتند، بقای کلی کاهش یافته تری داشتند. تخریب ارتباط بین نورون ها، سلول های T و سلول های توموری می تواند به طور بالقوه ای رشد تومورها را کاهش دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه