تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1399
COVID-19 و نقش مهندسی بافت

  COVID-19 و نقش مهندسی بافت

مهندسی بافت دارای مجموعه ای از ابزارها و فناوری های منحصربفرد برای ایجاد استراتزی های مهاری، تشخیصی و درمانی است که می توانند نقش مهمی را در پاندمی شایع COVID-19 بازی کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در مطالعه ای جدید که در Tissue Engineering Part A به چاپ رسیده است، محققین نکاتی را در ارتباط با مهندسی بافت و COVID-19 متذکر شده اند. الکساندر تاتارا و همکارانش در بیمارستان عمومی ماساچوست(بوستون) در مقاله ای تحت عنوان" The Role of Tissue Engineering in COVID-19 and Future Viral Outbreaks " روی نقاط قوت مهندسی بافت در ارتباط با این بحران تاکید کردند: بکار بردن اصول مهندسی برای سیستم های زیستی، همکاری بین زمینه های مختلف و کاربرد سریع فناوری ها از آزمایشگاه تا بالین.

سه زمینه کلیدی مهندسی بافت که می توانند اثر قابل توجهی در مبارزه با COVID-19 داشته باشند شامل مدل های برون تنی بیماری ویروسی برای درک بهتر مکانیسم عفونت و غربالگری درمان های بالقوه؛ سیستم های انتقال دارو برای هدفمندتر شدن درمان  و افزایش دسترس پذیری زیستی؛ و پلت فرم های واکسن با استفاده از زیست مواد برای انتقال واکسن و تقویت پاسخ ایمنی به واکسن. در این مطالعه دکتر تاتارا چشم اندازهای بالینی مورد نیاز در زمینه مهندسی بافت که می توانند به مقابله با پاندمی COVID-19 کمک کنند را برشمرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه