تاریخ انتشار: چهارشنبه 02 مرداد 1392
ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تكنولوژي نوين پلاسماجت

  ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تكنولوژي نوين پلاسماجت

دانش آموخته فيزيك واحد علوم و تحقيقات در پروژه پژوهشي خود، موفق به ساخت دستگاه درمان سرطان پوست با تكنولوژي نوين پلاسماجت شدند.
امتیاز: Article Rating
 به گزارش بنیان از روابط عمومي واحد علوم و تحقيقات ، مريم اميني دانش آموخته كارشناسي ارشد فيزيك اين واحد گفت: بروز سرطان پوست با سرعت فراواني سريعتر از ساير سرطان هاي انسان در حال افزايش است و در حال حاضر پس از سرطان ريه ، دومين دليل مرگ انسان ها از سرطان است. 
وي افزود: گستردگي اين بيماري ارايه شيوه اي نوين كه علاوه بر درمان به بافت و سلول هاي سالم آسيبي نرساند را روشن مي سازد؛ درمان سرطان پوست به كمك تكنولوژي نوين پلاسما جت، علاوه بر از بين بردن سلول هاي سرطاني ، به سلول هاي سالم آسيبي نمي رساند و عوارض جانبي ندارد. 
اميني خاطرنشان كرد: در اين پروژه ابتدا به طراحي و ساخت پلاسما جت با خصوصيات منحصر به فرد ومناسب براي بافت زنده كه بتواند سلول هاي سرطاني را از بين ببرد، پرداخته شد . پس از ساخت ، اين دستگاه در دو مرحله مورد آزمايش قرار گرفت. 
وي ادامه داد: در مرحله اول ،اين تكنولوژي برروي محيط كشت سلول هاي سرطاني به كارگرفته شد و پس از موفقيت كامل در آزمايشات، در مرحله دوم آزمايشات برروي نمونه حيواني (موش هاي بالغ ) با موفقيت كامل انجام گرفت. 
به گفته اميني ، تصويربرداري هاي انجام شده از بافت سلولي و نتايج پاتوبيولوژي نشان داده است كه تابش پلاسماجت هيچ آسيب بافتي و عوارض جانبي برروي سلول هاي سالم ندارد. 
دانش آموخته واحد علوم و تحقيقات اضافه كرد: اين پروژه براي اولين بار در سطح خاور ميانه با راهنمايي و سرپرستي دكتر محمود قرآن نويس و به كارگيري تجهيزات و دستگاه هاي منحصر به فرد و بسيار پيشرفته مركز تحقيقات فيزيك پلاسما واحد علوم و تحقيقات انجام گرفت. 
براساس اين گزارش، مراحل ثبت دستگاه ساخته شده توسط مراجع ذيربط دردست اقدام است. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه