تاریخ انتشار: شنبه 27 اردیبهشت 1399
سرم حاوی فاکتور رشد مترشحه از سلول های بنیادی رحمی برای مقابله با بیماری های قارچی

  سرم حاوی فاکتور رشد مترشحه از سلول های بنیادی رحمی برای مقابله با بیماری های قارچی

کاندیدا آلبیکنس مسئول 80 درصد کاندیدیازیس های واژنی است و فاکتورهای رشد مترشحه از سلول های بنیادی رحمی رشد کاندیدا آلبیکنس را در بیمارانی که سرکوب ایمنی شده اند مهار می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از frontiersin،  سپسیس حاصل از قارچ ها دلیل اصلی مرگ در گروه از بیماران هستند که سیستم ایمنی آن ها سرکوب شده است، بویژه زمانی که آن ها به درمان های اندک موجود نیز مقاومت نشان می دهند. اما راز موفقیت سلول های بنیادی استرومایی سرویکسی رحمی در مقابله کاندیدا آلبیکنس چیست؟ سلول های بنیادی رحمی از ناحیه بسیار خاصی موسوم به ناحیه تغییر شکل دهنده سرویکس رحمی منشا می گیرند که از نظر زیستی بسیار آسیب پذیر است و در تماس دائم با محیط واژنی قرار دارد و در معرض خطر باکتری ها، قارچ ها و ویروس ها و ... قرار دارد.

طی تکامل انسان، سلول های بنیادی رحمی سرویکس، مکانیسم های دفاعی قوی را به شکل کوکتیلی از فاکتورهای مولکولی آزاد شونده به درون محیط خارجی دارا می شوند که می توانند با تهدیدهای موجود مبارزه کنند و گونه ها را حفظ کنند. به عقیده محققین استفاده از سرم حاوی فاکتورهای رشد سلول های بنیادی رحمی می تواند یک درمان ضد میکروبی خلاقانه برای قارچ های کاندیدا آلبینکس باشند که طیف وسیعی از خانم ها را دچار مشکل کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه