تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اردیبهشت 1399
افزایش تلاش ها در آزمایشگاه های تحقیقاتی دنیا برای مقابله با COVID-19

  افزایش تلاش ها در آزمایشگاه های تحقیقاتی دنیا برای مقابله با COVID-19

در طول همه گیری های COVID-19 ، از آنجا که تقاضا برای آزمایش های تشخیصی و درمانی SARS-CoV2 از عرضه بسیار فراتر رفته است ، دانشمندانی که در حوزه تحقیقات دانشگاهی فعالیت می کنند شروع به تبدیل آزمایشگاه های خود به مراکز آزمایش روی این ویروس و بیماری کرده اند. کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، با افزایش نگرانی ها در زمینه COVID-19، بسیاری از محققین سعی داشته اند تجهیزات آزمایشگاهی و برنامه هایشان را به سمتی ببرند که از نمونه های بیمار مبتلا به SARS-CoV2 برای شناسایی این ویروس و این بیماری و یافتن راهی برای مقابله با آن استفاده کنند.

در این مجموعه های دانشگاهی و آزمایشگاهی از جمله دانشگاه بوستون زمینه های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته اند که از جمله آن ها می توان به تحقیقات سلول های بنیادی اشاره کرد. هم چنین بسیاری از مجموعه های دانشگاهی سعی داشته اند که از تسهیلات و تجهیزاتی که در اختیار دارند از جمله دستگاه های real-time PCR برای کمک به تشخیص این بیماری استفاده کنند. هم چنین آمارها نشان می دهد که تاکنون بیش از 24 هزار گزارش، مقاله، مطلب علمی و ... در زمینه های مختلفی از جمله ماهیت ویروس کرونا، روش های بیماری زایی این ویروس، راه های مقابله با آن، داروهای مورد استفاده برای مقابله با این ویروس و ... از مجموعه های مختلف دانشگاهی و تحقیقاتی منتشر شده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه