تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399
ارائه مجوز برای فاز 3/2 یک کارآزمایی بالینی سلول درمانی برای COVID-19

  ارائه مجوز برای فاز 3/2 یک کارآزمایی بالینی سلول درمانی برای COVID-19

در مطالعه ای روی 300 بیمار، بیماران مبتلا به COVID-19 و با علایم سندرم زجر تنفسی متوسط تا شدید، برای یافتن دوز موثر مورد تیمار با یک محصول سلول های بنیادی آلوژن موسوم به remestemcel-L قرار می گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل Stemcellportal، کمپانی مزوبلاست موافقت FDA را برای فازهای دو و سه استفاده از remestemcel-L به عنوان یک محصول سلول درمانی برای بیماران مبتلا به سندرم زجر تنفسی ناشی از COVID-19 را دریافت کرده است. پروتکل بالینی برای فاز 3/2 این مطالعه بر مبنای نتایج امیدوار کننده اولیه بدست آمده از استفاده از remestemcel-L در بیماران مبتلا به COVID-19 انجام خواهد شد. در این مطالعه 300 بیماری که برای ادامه حیات نیاز به استفاده از ونتیلاتور دارند، مورد تیمار با remestemcel-L یا پلاسیبو(دارونما) قرار خواهند گرفت و سازمان غذا و داروی آمریکا(FDA) مجوز لازم برای این امر را صادر کرده است. این کارآزمایی در 30 مرکز مختلف در آمریکای شمالی صورت خواهد گرفت.

پلت فرم فناوری سلولی مزوبلاست بر مبنای رده های مزانشیمی سلول های بنیادی بالغ است. محصول remestemcel-L برای مشکلات التهابی مختلف از جمله بیماری های پیوند علیه میزبان و ... تولید شده است و تصور می شود که با فرایندهای التهابی مانند تولید سیتوکین های پیش التهابی دخیل در بیماری های دیگر مانند COVID-19 نیز مقابله کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه