تاریخ انتشار: پنجشنبه 03 مرداد 1392
موفقیت محققان کشور در انتقال دارو به سلول‌های سرطانی با نانوذرات

  موفقیت محققان کشور در انتقال دارو به سلول‌های سرطانی با نانوذرات

پژوهشگران دانشگاه تربیت مدرس با استفاده از نانوذرات حاوی داروی ضد سرطان، موفق به تولید یک سامانه جدید ‏دارورسانی هدفمند شدند که دارو را به بافت آسیب دیده منتقل می‌کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، این محققان در این پژوهش، ابتدا نانو ذرات آلبومینی حاوی داروی ضد سرطان 5-فلورویوراسیل را تولید و سپس به منظور رسانش مؤثر ‏داروی مذکور به محل سلول‌های سرطانی، یک پادتن تک دودمانی ضد ‏MUC1‎‏ به نام ‏PR81‎‏ به سطح نانوذرات به صورت ‏کووالانسی متصل کردند.
 
اتصال پادتن به سطح نانوذرات حاوی دارو این امکان را فراهم می‌آورد تا دارو به طور اختصاصی به محل ‏سلول‌های سرطانی رسانده شود و آسیب رسیدن به بافت‌های سالم به حداقل برسد.
هدف از انجام این پژوهش تولید یک سامانه جدید دارورسانی بر پایه نانوذرات آلبومینی است که ‏جهت رسانش هدفمند داروهای ضد سرطانی به سلول‌های هدف است. این سامانه ‏می‌تواند برای بارگذاری انواع مختلفی از داروهای ضد سرطانی مانند دوکسوروبیسین و پکلیتاکسیل نیز مورد استفاده قرار گیرد. ‏مزیت اصلی این سامانه رسانش هدفمند دارو به محل آسیب دیده است.
 
نتایج این تحقیقات منجر به تولید و تأیید کارایی یک سامانه جدید دارورسانی بر پایه نانوذرات آلبومینی شد که می‌تواند برای ‏رسانش انواع مختلفی از داروهای شیمی درمانی سرطانی مورد استفاده قرار گیرد.‏
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه