تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 خرداد 1399
استاندارد سازی رشد ارگانوئیدها از طریق سیستم های کشت قابل کنترل

  استاندارد سازی رشد ارگانوئیدها از طریق سیستم های کشت قابل کنترل

یک نوآوری که برای اولین بار بوسیله آزمایشگاهی در EPFL ارائه شده است تولید انبوه ارگانوئیدهای استاندارد را مقدور ساخته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، ارگانوئیدهای اپی تلیالی مشتق از سلول های بنیادی به طور معمول برای مدل سازی های زیستی و زیست پزشکی بافت های مختلف استفاده می شوند. با این حال، پیچیدگی، فقدان استاندارد سازی و کنترل کیفی کشت های سلول های بنیادی روی ماتریکس های خارج سلولی سفت، استفاده معمول از ارگانوئیدها در مقیاس های صنعتی را با مشکل مواجه کرده اند.

در پژوهشی جدید در EPFL، محققین تولید یک سیستم کشت سلول ریز مهندسی شده و مقیاس پذیر و روش هایی خودکار را برای کشت معلق سلول ها و آنالیز لحظه ای هزاران ارگانوئید معدی روده ای محصور شده در آرایه ای با ریز حفرات و درون بستر هیدروژلی را گزارش کرده اند. عدم وجود یک ماتریکس سفت و جامد موجب می شود که ناهمگونی ارگانوئیدها به طور قابل توجهی کاهش یابد و همین امر سیستم مناسبی را برای انجام تست های دارویی و ... فراهم می کند.

به عقیده پژوهشگران این مطالعه، استفاده از این سیستم برای غربالگری کاندیداهای دارویی ضد سرطانی با استفاده از ارگانوئیدهای سرطان کلورکتال مشتق از بیماران می تواند شرایط را برای آنالیزهای گسترده و با رزولوشن و دقت بالا و هم چنین ایجاد دیدگاه های جدید در مورد مکانیسم عمل داروها فراهم کند. در واقع فناوری کشت مقیاس پذیر ارگانوئیدها می تواند استفاده از ارگانوئیدها در غربالگری های دارویی و هم چنین مطالعات پایه تکوینی را فراهم کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه